فرصت‌سوزی اپل در چین

کدخبر: ۱۵۵۳۰۲
یک گروه مصرف‌کننده شانگهایی شکایت کرده است که هشت گوشی‌ هوشمند آیفون 6 خودبه‌خود به دلیل باتری معیوب سوخته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از تک‌تایمز، شورای مصرف‌کننده شانگهای گزارشی را با موضوع شکایات علیه آیفون 6 ارائه کرده است که جزئیاتی درباره آتش‌سوزی ناشی از باتری آیفون 6 دارد. در این گزارش همچنین اشاره شده است که گوشی‌های آیفون 6 حتی پیش از اینکه باتری تخلیه شود، خاموش می‌شوند.

ورود به بازار گوشی‌های هوشمند چینی برای اپل آسان نبود و حالا این شرکت با چندین شکایت در مورد آیفون احاطه شده است. با این حال، اپل می‌گوید که آتش‌سوزی‌های بررسی‌شده مربوط به گوشی‌های آیفون 6، به دلیل آسیب‌های خارجی رخ داده و نه به خاطر باتری گوشی.


تلاش اپل برای فروش در چین

آخرین گزارش از گروه مصرف‌کننده چینی در حالی منتشر شده که اپل با مشکل فروش در این کشور مواجه است و رقابت سختی با سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی دارد که گوشی‌های تلفن همراه با مشخصات قابل توجه و قیمت‌های مناسب عرضه می‌کنند. با این حال، اپل معتقد است که فروشش در سه ماهه آینده بهبود خواهد یافت.

ناظران بازار معتقدند که پیش از حوادث مربوط به گلکسی نوت 7، کاربران تلفن همراه چینی معتقد بودند که دستگاه‌هایی که مارک‌های شناخته‌شده بین‌المللی دارند، ایمنی را ابرای مشتریان تضمین می‌کنند. با این حال، پس از فراخوان جهانی گلکسی نوت 7 و حوادث مربوط به اپل، بسیاری از مشتریان چینی در حال حاضر فکر می‌کنند که نام‌های تجاری بین‌المللی لزوما به این معنی امن‌ترین محصولات نیستند.

موارد قبلی از ابتلای اپل به آتش

اگر چه شکایت گروه مصرف‌کننده چینی مربوط به آتش‌سوزی آیفون 6 بوده است، پیش از این چندین نمونه از آتش سوزی یا انفجار آیفون 7 گزارش شده بود.  برای مثال زن بارداری که پس از خوابیدن تصادفی روی آیفون 7 دچار سوختگی درجه سه شده بود، یا یک موج سوار استرالیایی که ادعا کرد که آیفون 7 موجب آتش‌سوزی در ماشینش شده است، یا گزارشی از آتش‌سوزی آیفون 7 Plus  در چین که پس از آن برخورد با زمین منفجر شد.

اپل هنوز هم در تلاش است تا گروه‌های مصرف‌کننده چینی را متقاعد کند هشت مورد آتش‌سوزی گزارش‌شده مربوط به آیفون 6، به دلیل آسیب‌های خارجی به تلفن بوده و باتری معیوب تاثیر نداشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید