گاز سیمان تهران قطع شد

کدخبر: ۱۵۵۴۰۹
مدیر شرکت گاز استان تهران با اشاره به بدهی یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومانی مجتمع کهریزک گفت: اخطاریه‌های قطع گاز برای این مجتمع صادر شده است و باید هر چه سریع‌تر بدهی خود را پرداخت کنند.

احمد دارابی مدیر شرکت گاز استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به بدهی 1 میلیارد و 375 میلیون تومانی مجتمع کهریزک گفت: تا سال 89 هیچ مشکلی در خصوص پرداخت گازبهای از جانب مجتمع کهریزک وجود نداشت، اما پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، نرخ گاز که از 9 تومان به 70 تومان افزایش پیدا کرد، این مجتمع نتوانست هزینه گازبهای خود را پرداخت کند. 

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در تاریخ 27 بهمن سال 93 در فرمانداری تهران و رسیدگی به این موضوع گفت: در آن جلسه، نمایندگان از شرکت گاز مجتمع کهریزک و فرمانداری حضور داشتند که مقرر شد از شش ماه بعد از این تاریخ، این مجتمع بدهی خود را به صورت اقساط پرداخت کرده و هزینه گازبهای جاری خود را نیز بپردازد، اما از آن جلسه تاکنون، حتی یک ریال هم از سوی مجتمع کهریزک بابت گازبها پرداخت نشده و تاکنون بدهی این مجتمع بابت گازبها به یک میلیارد و 375 میلیون تومان رسیده است. 

به گفته مدیر شرکت گاز استان تهران، تنها راه چاره برای پرداخت این بدهی در وهله اول اخطار است و اگر این بدهی از سوی مجتمع پرداخت نشود، قطعاً در تابستان گاز مجتمع کهریزک قطع خواهد شد. 

دارابی با اشاره به حکم دیوان محاسبات به منظور کسر حقوق از مدیرعامل سابق این شرکت بابت عدم دریافت بدهی از مجتمع‌ها که گاز مصرف می‌کنند، گفت: در حال حاضر 500 میلیارد تومان طلب داریم که باید مجتمع‌های بدهکار هر چه سریع‌تر این بدهی خود را پرداخت و یا قسط‌بندی کنند. 

وی با اشاره به بدهی 24 میلیارد تومانی کارخانه سیمان تهران گفت: تاکنون این کارخانه هیچ اقدامی بابت پرداخت بدهی خود نکرده و حتی در خصوص قسط‌بندی این بدهی نیز با ما مذاکره نداشته است، به همین دلیل ما گاز کارخانه سیمان تهران را قطع کردیم و تاکنون نیز باز نکردیم تا این کارخانه هر چه سریع‌تر وضعیت بدهی خود را مشخص کند. 

مدیر شرکت گاز استان تهران با اشاره به بدهی 6.5 میلیارد تومانی مساجد و اماکن مذهبی به شرکت گاز استان تهران گفت: ما کمیته امداد نیستیم و بودجه‌ای بابت بخشش گاز نداریم، بنابراین تقاضا داریم که این بدهکاران هرچه سریع تر بدهی خود را به شرکت پرداخت کنند زیرا ما طرف حساب خزانه هستیم و به ازای مصرف گاز، باید پول به خزانه واریز کنیم. 

این مقام مسئول با اشاره به آخرین وضعیت مصرف گاز در شهر و استان تهران گفت: روز گذشته در شهر تهران و در بخش خانگی، تنها 52 میلیون مترمکعب گاز مصرف شد که در استان تهران در این بخش 25 میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است، در مجموع می‌توان گفت مصرف گاز در بخش خانگی 77 میلیون مترمکعب بود، همچنین مصرف گاز در کارخانه سیمان تهران فقط به منظور گرمایش و آشپزخانه‌ها به میزان 400 هزار مترمکعب است و ما گاز مصرفی این کارخانه را قطع کرده‌ایم. 

دارابی با اشاره به مصرف گاز نیروگاه و پالایشگاه تهران گفت: 3 میلیون و 800 هزار مترمکعب گاز در این بخش مصرف شده است که خوشبختانه باید اعلام کنم با توجه به سرد بودن هوا، قطع گاز و یا افت فشار در هیچ نقطه از تهران نداریم و حتی مصرف گاز در امروز نسبت به روز مشابه در سال گذشته 23 میلیون مترمکعب نیز کاهش داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید