12 بیمارستان صحرایی در جنوب شرق کشور راه‌اندازی شد

کدخبر: ۱۵۵۴۲۸
جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی 12 بیمارستان صحرایی در جنوب شرق کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار امان‌الله گشتاسبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در بحث خدمات بهداشت و درمان با راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی از فردا در خدمت مردم شمال و جنوب سیستان و بلوچستان هستیم.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه افزود: تاکنون 31 بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده و به بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر خدمات بهداشت و درمان ارائه شده است.

این مسؤول ادامه داد: در سال 88 تا 94 حدود 10 هزار عمل جراحی فقط در این بیمارستان‌ها انجام شده است.

وی گفت: در سال جاری نیز با توجه به استقبال خوب مردم، 10 بیمارستان صحرایی و دو بیمارستان فوق تخصصی را در جنوب شرق کشور راه‌اندازی خواهیم کرد.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه از فعالیت بیش از یک هزار پزشک و افراد متخصص در بیمارستان‌های صحرایی خبر داد و گفت: در راستای ایجاد امنیت در استان تلاش‌های زیادی شده که کارهای بهداشتی و عمران فرهنگی در بخش‌های مختلف از جمله آنهاست.

این مسؤول ادامه داد: مراسم افتتاح این بیمارستان‌ها در جنوب شرق کشور از فردا با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه بیمارستان ثابت در راسک، خاش و سراوان راه‌اندازی خواهد شد، گفت: این بیمارستان‌ها در سیستان و بلوچستان، بخش جنوبی استان کرمان و بخش شرقی هرمزگان و خراسان جنوبی راه‌اندازی می‎شود.

سردار گشتاسبی تأکید کرد: این بیمارستان‌ها با تمام امکانات و تجهیزات روز راه‌اندازی می‎شود.

وی بیان کرد: تمامی بیمارستان‌های صحرایی ما آماده ارائه خدمات هستند و از فردا در منطقه شوسو خراسان جنوبی، شهرستان هامون، هیرمند، میرجاوه، جالق و سیرکان، ریمدان، ذهکلوت و بشاگرد و هرمزگان و غیره کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی تأکید کرد: بیمارستان‌های صحرایی نیروی زمینی سپاه در خدمت تمامی استان‌های محروم کشور در مقاطع مختلف است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید