داورزنی دستورالعمل کمیته داوران را ابلاغ کرد

کدخبر: ۱۵۵۵۵۴
رئیس فدراسیون والیبال دستورالعمل هفت ماده‌ای کمیته داوران را به هیئت‌های استانی ابلاغ کرد.
به گزارش تسنیم و به نقل از  سایت فدراسیون والیبال، در این دستورالعمل که با امضای محمدرضا داورزنی برای هیئت‌های استانی ارسال شده است، تاکید شده که رئیس کمیته داوران استان‌ها، مسئولیت اجرایی این دستورالعمل را بر عهده دارد.

متن کامل دستورالعمل هفت ماده‌ای کمیته داوران به شرح زیر است:

1. برای برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته یک کشور می‌بایست از داوران حداقل درجه یک یا ملی برای نویسندگی، خط نگهداری و سرپرست زمین و برای رفع نیاز از کلیه داوران درسطح استان یا استان‌های مجاور استفاده شود.

2. نمایندگان و داوران اعزامی فدراسیون مسئولیت بررسی، تطبیق و تائید درجه داوران را به عهده خواهند داشت.

3. کمیته داوران فدراسیون برای مسابقات بین المللی و به ویژه لیگ جهانی والیبال از داوران خط نگهدار و منشی لیگ برتر و دسته یک کشورمان استفاده خواهد کرد.

4. کلیه داوران حق شرکت در کلاس‌های ارتقای درجه یک و ملی را به شرطی خواهند داشت که در طول سال همکاری در برگزاری لیگ برتر و دسته یک کشور داشته باشند و برای ثبت نام در کلاس‌های ارتقای درجه یک و ملی ارائه مدارک همکاری در لیگ برتر و درجه یک به عنوان منشی یا خط نگهدار الزامی است.

5. همکاری نکردن داوران درجه یک و ملی در برگزاری لیگ برتر و دسته یک کشور در سمت‌های نویسنده و خط نگهدار و به طور کل نداشتن مسئولیت‌پذیری در جریان برگزاری لیگ برتر و دسته یک ایران در استان، شهرستان محل فعالیت داور و گزارش نماینده یا داور اعزامی فدراسیون باعث دعوت داوران مذکور به کمیته انضباطی و بررسی دلایل همکاری نکردن خواهد شد.

6. کمیته داوران فدراسیون موظف به استفاده از داورانی است که در امر برگزاری مسابقات سوپر لیگ و دسته یک کشور با هیئت استان یا شهرستان خود همکاری داشته باشد.

7. هیئت‌های استان‌ها و شهرستان‌ها از معرفی داوران غیر فعال برای شرکت در کلاس‌های ارتقای داوری جداً خودداری کنند به ویژه داورانی که در امر خط نگهداری و نویسندگی لیگ‌های برتر و دسته یک همکاری ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید