رقیب انتخاباتی ترامپ مدیر اطلاعات ملی کابینه‌اش می‌شود؟

کدخبر: ۱۵۵۶۷۳
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، کارلی فیورینا، رقیب ترامپ در انتخابات درون حزبی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری برای گفتگو با ترامپ درباره تصدی پست مدیر اطلاعات ملی به برج ترامپ رفت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، کارلی فیورینا که زمانی یکی از منتقدان تند و تیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور تازه منتخب آمریکا بود پس از اتمام نشستش در جریان مصاحبه با خبرنگاران تنها به تحسین ترامپ پرداخت.

وی گفت: ما مدتی از دیدارمان را به صحبت درباره هک‌ها مربوط به انتخابات که آژانس‌های اطلاعاتی روسیه را مقصر آن‌ها می‌دانند، اختصاص دادیم. ما همچنین درباره چین به عنوان مهمترین رقیبمان صحبت کردیم. ما به این مساله پرداختیم که آیا این عملیات هک کار چینی‌ها بوده یا روس‌ها. تیم ترامپ معتقد است که هک کردن‌های انتخاباتی توسط چینی‌ها صورت گرفته نه روس‌ها.

سخنگوی فیورینا این دیدار را به عنوان یک دیدار مثبت و سازنده توصیف کرد و گفت: کارلی و ترامپ درباره مسائلی از منافع استراتژیک آمریکا و چالش‌های امنیت ملی گرفته تا وضعیت ژئوپولتیک در سراسر جهان و در چین صحبت کردند.

فیورینا رئیس هیات مشاوره خارجی سیا بود و سپس از حملات 11 سپتامبر سال 2001 با سازمان امنیت ملی و وزارت دفاع همکاری کرد.

یکی از منابع ارشد حزب جمهوری خواه که شناخت کافی از فیورینا دارد گفت: تجربه امنیت ملی کارلی و سوابق کاری‌اش وی را به یکی از مدافعان تند و تیز منافع آمریکا تبدیل می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید