حمله انتحاری در عدن 30 نفر کشته داشت

کدخبر: ۱۵۵۹۳۱
دست‌کم ۳۰ نفر در حملۀ انتحاری یک بمب‌گذار به یک پایگاه نظامی در جنوب یمن کشته شدند.
به گزارش تسنیم، به نقل از فرانسه، یک بمب‌گذار روز یکشنبه (28 آذر 1395) در حملۀ انتحاری به نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و متواری یمن، در شهر عدن در جنوب یمن، دست‌کم 30 سرباز مزدور سعودی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

به گفتۀ این منابع، نیروهای یادشده برای دریافت حقوق خود در یک مقر نظامی در منطقۀ العریش در شمال شرق عدن جمع شده بودند.

به گزارش پرس‌تی‌وی، روزنامۀ انگلیسی ایندیپندنت چندی پیش گزارش داد تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن، شرایط را برای قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی القاعده و داعش مهیا کرده است.

ایندیپندنت نوشت تجاوز عربستان سعودی با کمک متحدان غربی آن به یمن نتایج خطرناکی به بار آورده، به‌طوری‌که هرج‌و‌مرج ناشی از آن زمینه را برای فعالیت تروریست‌ها فراهم کرده است.

کشور فقیر یمن، از فروردین 1394 هدف حملات هوایی ائتلاف تحتِ امر عربستان قرار گرفته است.

تضعیف جنبش مردمی انصار الله و بازگرداندن عبد ربه منصور هادی به قدرت ازجمله اهداف اصلی عربستان سعودی در تجاوز نظامی به یمن به شمار می‌آید.

حملات عربستان سعودی و متحدانش در یمن تاکنون بیش از 11 هزار و 400 کشته برجا گذاشته است که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند.

عربستان در حملات هوایی خود، مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی و اردوگاه‌های پناه‌جویان را بمباران و بعضاً از تسلیحات ممنوعه همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.

شدت حملات عربستان به یمن به‌قدری بوده که انتقاد امریکا، هم‌پیمان و حامی عربستان در حملات به یمن را نیز برانگیخته است.

آمریکا اخیراً اعلام کرد در واکنش به جنایات عربستان سعودی در یمن فروش برخی تجهیزات نظامی پیشرفته به عربستان سعودی را محدود یا متوقف خواهد کرد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی را خواستار شده و از امریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورها خواسته است تا زمان بررسی و تحقیق دربارۀ حملات عربستان در یمن، فروش اسلحه به ریاض را تعلیق کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید