مانع اکران فیلم رستاخیز توقیف نیست!

کدخبر: ۱۵۶۰۰۲
با توقیف «رستاخیز» حال خوبی ندارم. احساس من به گروگان گرفته شده است و تا این احساس رها نشود فیلم جدیدی نمی سازم. این جملاتی است که احمدرضا درویش در برنامه سینمایی هفت در مورد اکران فیلم رستاخیز به زبان آورد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سایت تابناک ، اما مساله ظاهرا چیز دیگری است و موضوع توقیف فیلم از میان برداشته شده است.

«تابناک» دوباره از برخی منابع مطلع پیگیر وضعیت فیلم «رستاخیز» شد. یک منبع مطلع در این ارتباط به «تابناک» گفت: هیچ مانعی برای اکران فیلم رستاخیز وجود ندارد و از مدت ها پیش که وزیر و معاون وزیر ارشاد تأکید کردند که مشکلی برای اکران این فیلم نیست، عوامل این فیلم می توانستند نسبت به اکران این اثر اقدام کنند. در این مقطع نیز صاحبان امتیاز این فیلم با ثبت قرارداد، می توانند در نوبت اکران قرار گیرند و زمینه اکران رستاخیز فراهم است.

این منبع مطلع درباره اینکه چرا با وجود رفع توقیف، فیلم اکران نمی شود و ادعا شده که فیلم همچنان توقیف است، اظهار داشت: بحث باقی مانده تنها بر سر تعیین رقم خسارت فیلم است و سازندگان این اثر، اکران فیلم شان را موکول به تعیین خسارت فیلم کرده اند، در غیر این صورت، می توانند فیلمشان را اکران کنند و همزمان از طریق مراجع قانونی پیگیر دریافت خسارتی که مدعی هستند به واسطه وقفه در اکران باید پرداخت شود، باشند. 

در همین راستا، چندی پیش، حجت الله ایوبی در گفت و گو با «تابناک» درباره وضعیت رستاخیز گفت: مسأله اکران رستاخیز، یک معادله چندمجهولی است. در یک مقطعی اکران فیلم را بسیار نزدیک می دیدم، ولی اکنون چنین برداشتی ندارم. مناسبات سرمایه گذاران داخلی و خارجی و انتظارات سرمایه گذار داخلی موضوع را بسیار پیچیده کرده است.

مدیر سینمای ایران در پاسخ به این پرسش «تابناک» که «اینکه شنیده می‌شود درخواست سازندگان رستاخیز برای تضمین مالی فیلم «رستاخیز»، از بودجه یک ساله بنیاد سینمایی فارابی بیشتر است، صحت دارد؟»، از اشاره به رقم درخواستی سازندگان رستاخیز برای اکران این فیلم پرهیز کرد و تنها توضیح داد: من نمی‌خواهم وارد این جزئیات شوم. به هر حال، سازندگان این فیلم نیز معتقدند آسیب دیده‌اند و سال‌های سال تلاش کردند ولی حداقلش این است که از توان سازمان سینمایی خارج است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

او ادامه داد: بنابراین الان دیگر مسأله ما، مسأله محتوای فیلم نیست، بلکه مسائل حقوقی فیلم است که تا امروز به نتیجه نرسیده‌ایم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید