مشاور احمدی نژاد : اصولگرایان در برابر روحانی شانسی ندارند

کدخبر: ۱۵۶۰۰۶
مشاور احمدی نژاد و مشایی اعتقاد دارد روحانی بازهم رییس جمهور می‌شود و این یعنی اینکه آنها هیچ شانسی برای اصول‌گرایان قائل نیستند.

به گزارش نامه نیوز، کم کم فضای رقابت انتخابات ریاست جمهور دوازدهم در حال مشخص شدن است. اصلاح‌طلبان به طور کامل از روحانی حمایت می‌کنند و اصول‌گرایان نیز تصمیم گرفته‌اند به صورت تمام قد با رییس دولت یازدهم رقابت کنند.

در این میان سوالی که مطرح است این معناست که احمدی نژادی‌ها در این انتخابات از چه کسی حمایت می‌کنند؟ احمدی نژاد بعد از توصیه مقام معظم رهبری به عدم حضور در انتخابات از عرصه رقابت کنار کشید. حالا طرفداران او منتظر هستند تا ببیند استراتژی احمدی نژاد و یارانش برای خرداد 92 چیست؟

آنگونه که از شواهد پیداست جریان سوم تیر به شدت علاقه مند است که روحانی بازهم به کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند. مصاحبه‌های نیروهای منتسب به این جریان از جمله عبدالرضا داوری حکایت از این معنا دارد. او می‌گوید:« نظر سنجی ها نشان میدهد روحانی در غیاب احمدی نزاد ۶۰ تا ۶۵ درصد رای دارد که در چهل میلیون واجدین رای در دوره بعد این تعداد چیزی حدود بیست و چهار میلیون رای برای روحانی است.»

همانطور که مشاهده می‌کنید مشاور احمدی نژاد و مشایی اعتقاد دارد روحانی بازهم رییس جمهور می‌شود و این یعنی اینکه آنها هیچ شانسی برای اصول‌گرایان قائل نیستند.

دلیل تمایل احمدی نژادی‌ها به روحانی این است که این جریان بر این باور است که اصول‌گرایان بدون احمدی نژاد هیچ سبد رایی ندارند. جریان سوم تیر بر این باور است که اصول‌گرایان در میان مردم هیچ رایی ندارند و تنها این احمدی نژاد است که می‌تواند جور این جریان را بکشد.

این در حالی است که خود اصول‌گرایان بر این باور هستند آنها سبد رای دارند و هیچ احتیاجی به احمدی نژاد ندارند و حتی می‌گویند احمدی نژاد در جریان اصول‌گرایی تعریف نمی‌شود. همین کشاکش سیاسی میان احمدی نژادی‌ها و اصول‌گرایان باعث شده است در میانه این رقابت طرفداران رییس جمهور سابق متمایل به روحانی شوند.

حسن روحانی نیز به خوبی از این مسئله آگاه است و قطعا در جریان انتخابات ریاست جمهوری تلاش خواهد کرد از این سبد رای استفاده کند . این در حالی است که هیچکدام از یاران احمدی نژاد تصمیم به حضور در انتخابات نگیرند اتفاقی که بعید است بیفتد. احمدی نژاد نتوانست فردی را تربیت کند که بتواند بعد از او جور جریان سوم تیر را بکشد.

در پایان باید گفت برنده رقابت راست‌گرایان امروز و دیروز کسی نیست جز حسن روحانی.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید