گوگل مپس با راهکاری جالب به کمک معلولین می‌آید

کدخبر: ۱۵۶۰۰۸
سرویس نقشه گوگل را، که Google Maps نامیده می‌شود، می‌توان کامل‌ترین سرویس نقشه دیجیتال دنیا دانست که در اختیار همه قرار دارد. حالا گوگل قصد دارد با اضافه کردن یک قابلیت جالب این سرویس را برای معلولین نیز کاربردی کند.

جی اس ام؛ اگر شما برای تردد در سطح شهر به استفاده از صندلی چرخ‌دار یا ویلچیر نیاز دارید، پیش از آنکه دغدغه یافتن مکان مورد نظر خود را داشته باشید احتمالا نگران یافتن مسیرهای مناسب تردد ویلچیر هستید. اما گوگل قابلیتی به اپلیکیشن گوگل مپس اضافه کرده که در این زمینه به کمک معلولین می‌آید.

ایده اولیه آن در ۲۰ درصد زمان آزاد کارمندان گوگل برای ایده‌پردازی خلق شده است. کارمندان گوگل می‌توانند از مدیر خود تقاضای ۲۰ درصد وقت آزاد برای فکر کردن روی ایده‌های جدید کنند. مدیر منابع انسانی گوگل می‌گوید که بسیاری از کارمندان چنین درخواستی از مدیر خود نمی‌کنند. اما یکی از کارمندان گوگل به نام Rio Akasaka، که در سمت مدیر محصول گوگل درایو فعالیت می‌کند، در ۲۰ درصد زمان ایده‌پردازی خود چنین ایده‌ای را پیاده‌سازی کرده است.

بدین ترتیب ویژگی نمایش مسیرهای مناسب برای تردد ویلچیر به گوگل مپس اضافه شده و چنانچه مسیرهای اصلی سطح شهر برای این منظور مناسب باشد با طرحی مشخص به کاربر نمایش داده می‌شود. اگرچه این قابلیت هم‌اکنون به گوگل مپس اضافه شده، اطلاعات آن برای تمام شهر‌ها و مسیرها کامل نشده است. انتظار می‌رود پس از گذشت مدتی این اطلاعات به‌مرور در شهرهای مختلف تکمیل شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید