قیمت هنوانه ای لحظه ای شد !

کدخبر: ۱۵۶۱۷۱
با نزدیک شدن به شب یلدا، افزایش قیمت میو‌ های مورد استفاده در این شب به ویژه محصول هندوانه به صورت لحضه ای شده به صورتی که هرکیلوگرم هندوانه از صبح امروز به طور متوسط افزایش ۵۰۰ تومانی را در مقایسه با عصر روز گذشته داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، قیمت میوه های معمول شب یلدا در روزهای منتهی به این شب به‌صورت ساعتی عوض می‌شود و روند صعودی  در سایه عدم نظارت‌های مسئولان گرفته است.

عصر روز گذشته هر کیلوگرم هندوانه در سطح خرده‌فروشی حدود 2 هزار تومان به فروش می‌رسید به‌طوری‌ که در خیابان جمال‌زاده شمالی هر کیلوگرم هندوانه تازه جنوب ( با پوست سفید) 1900 تومان تا 1950 تومان قیمت داشت اما قیمت امروز این محصول در همین منطقه به 2 هزار 500 تومان در هر کیلوگرم رسیده است.

نرخ هندوانه تازه جنوب نیز در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران  امروز در مقایسه با  چند روز گذشته افزایش‌یافته است و هر کیلوگرم از این محصولات از 970 تومان به هزار و 130 تومان رسیده است.

بنابراین گزارش هر کیلوگرم انار نیز در سطح خرده‌فروشی با توجه به کیفیت و اندازه  آن 4 هزار تومان تا 6 هزار تومان قیمت دارد که در مقایسه با روزهای گذشته قیمت این محصول به‌شدت افزایش‌یافته است.

حسین صفایی مدیر عامل سازمان تعاون روستایی در ارتباط با وضعیت تنظیم بازار میوه شب یلدا اظهار داشته است که  هندوانه و انار که در شب یلدا بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد مشمول تنظیم بازار توسط دولت نیست.

به گزارش تسنیم با وجود اینکه میوه های شب یلدا مشمول تنظیم بازار دولت نمی‌شود اما باید در نظر داشت که این امر  باعث نفی مسئولیت سازمان حمایت برای نظارت بر گرانی فروشی برخی از واحد‌های صنفی گران فروش  و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان نمی‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید