حل مشکل ترافیک تهران، ابزار می خواهد

کدخبر: ۱۵۶۱۷۳
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: ترافیک تهران را نمی توان به شیوه های سنتی اداره کرد و برای حل مشکل ترافیک، پلیس باید ابزار داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ دوم محمدرضا مهماندار که به عنوان میهمان جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی حضور دارد در خصوص ترافیک تهران گزارشی ارائه کرد و خواستار تجهیز پلیس راهور تهران به ابزارهای روز و پیشرفته شد.
وی گفت: ترافیک تهران هر روز بحرانی تر می شود و با این وضعیت اگر 10 اتوبان هم بسازیم اتفاق خاصی در زمینه حل ترافیک روی نخواهد داد.
سردار مهماندار خاطر نشان کرد: خارج نشدن خودروهای فرسوده یکی از مهمترین علت های ترافیک های سنگین معابر پایتخت است و وقتی از سویی خودروهای نو وارد چرخه حمل و نقل می شوند عملاً خودروی فرسوده ای از خیابان ها جمع نمی شود و همین مسئله باعث افزایش ترافیک های روزانه و شبانه تهران می شود.
وی همچنین احداث فعالیت مراکز تجاری بزرگ در معابر کوچک و باریک را یکی دیگر از عوامل ترافیک تهران عنوان کرد و افزود: حضور مردم در مراکز تجاری بزرگ و خروج همزمان آنها، خیابان های اطراف این مراکز را با ازدحام جمعیت و خودروها مواجه می کند.
سردار مهماندار همچنین برپایی نمایشگاه های پرمخاطب در نمایشگاه بین المللی تهران را که محل اتصال چندین بزرگراه و اتوبان مهم است از علل دیگر ترافیک های شمال و مرکز تهران عنوان کرد.
وی همچنین در خصوص ترافیک های بسیار سنگین در روزهای گذشته گفت: با توجه به فصل سرما و استفاده اکثر مردم از خودروهای شخصی و نیز کوتاه شدن مدت روز و همچنین بارندگی ها و یخ زدگی های معابر از علل اصلی این ترافیک های سنگین است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین افزود: باید در زمانبندی شروع به کار و تعطیلی ادارات و مدارس بازنگری شود چراکه اکنون اکثر این مراکز و مدارس در یک زمان تعطیل می شوند و معابر شهری توانایی پذیرش این حجم از افراد و خودروها را ندارد.
سردار مهماندار همچنین تأکید کرد: از طرفی پلیس راهنمایی و رانندگی باید مجهز به ابزار پیشرفته و آی.تی شود و از سویی دیگر باید مردم نیز با همکاری و احساس مسئولیت بیشتر، پلیس را در کنترل ترافیک همراهی کنند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید