انتخاب نام 'کارلوف' برای خیابان محل ترور سفیر روسیه

کدخبر: ۱۵۶۱۷۹
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: خیابان محل ترور سفیر روسیه را به اسم کارلوف نامگذاری می کنیم.

به گزارش ایرنا، سالن محل وقوع این ترور در مقابل سفارت آمریکا واقع شده و پیش از این جان.اف.کندی نامگذاری شده و متقاطع با خیابان تونس و بلوار آتاترک است.

همچنین به گزارش خبرگزاری آناتولی، چاووش اوغلو روز سه شنبه در مسکو و قبل از نشست مشترک با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با صدور بیانیه مشترک گفت: ما ضمن محکوم کردن ترور سفیر روسیه و دوست دیپلمات خود در آنکارا، همانند ملت و دولت دوسیه از این حادثه ناراحت هستیم.
وی ادامه داد: هدف این ترور اختلال در روابط و دوستی های دو کشور ترکیه و روسیه بود.
به گزارش ایرنا، چاووش اوغلو برای حضور در اجلاس سه جانبه روسیه، ترکیه و ایران که قرار است امروز در خصوص بررسی آخرین وضعیت سوریه و حلب در روسیه برگزار شود، به مسکو سفر کرده است.
'مولود مرت آلتین تاش' مامور نیروی ضربتی پلیس عامل ترور شامگاه دیروز آندری گنادی اوویچ کارلوف سفیر روسیه در آنکارا بود. که در جریان این ترور سفیر روسیه در ساعت 19 و 53 دقیقه به وقت ترکیه جان سپرد.
در این عملیات تروریستی، مهاجم با ورود به سالن هنرهای معاصر ترکیه در منطقه چانکایا مقابل سفارت آمریکا و دیگر مراکز حساس دولتی ترکیه در آنکارا که سفیر روسیه در آیین گشایش یک نمایشگاه عکس در آن حضور یافته بود، وی را از ناحیه سر هدف گرفت.
رسانه های ترکیه امروز اعلام کردند که پدر، مادر، خواهر و دو تن از بستگان وی برای بررسی این موضوع دستگیر شده اند.
بینالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه نیز دیشب در اطلاعیه ای مکتوب با محکوم کردن این حمله تروریستی، ضمن ابراز تاسف شدید از ترور سفیر روسیه گفت: این اتفاق حمله ای برای تخریب روابط رو به رشد ترکیه و روسیه بود.
وی اعلام کرد: در تماسی تلفنی با مدودوف همتای روس خود، وی را در جریان تحولات گذاشته است.
او تصریح کرد که به دام ترور نخواهند افتاد و اجازه نخواهند داد روابط آنکارا - مسکو از این حادثه شوم متاثر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید