لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس بوسنی چه گفت؟

کدخبر: ۱۵۶۱۸۷
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار امروز با رئیس مجلس بوسنی به این موضوع رسیدیم که درباره حل و فصل مشکلات منطقه‌ای دیدگاه‌های مشترکی وجود دارد.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه (30 آذر ماه 95) پس از دیدار با «صفت سوفتیچ» رئیس مجلس سنای بوسنی و هرزگوین طی نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: امروز توفیقی داشتیم که رئیس مجلس اقوام بوسنی و دوستانشان به ایران آمدند. 

وی افزود: ما همیشه آینده خوبی را برای بوسنی و هرزگوین آرزو می‌کنیم و در تمامیت ارضی و روابطی خوب بین اقوام این کشور همیشه حمایت کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: سفر رئیس‌جمهور بوسنی و تشریف‌فرمایی او به ایران نشان‌گر عزم این کشور برای بالا بردن سطح سیاسی،‌فرهنگی و علمی آن است. 

وی در تشریح دیدار خود با رئیس مجلس سنای بوسنی و هرزگوین گفت: در مذاکراتی که ما با ایشان داشتیم درباره روش‌های گسترش روابط اقتصادی و رفع برخی از این موانع اتفاق نظر داشتیم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این دیدار همچنین در زمینه گسترش همکاری‌های پارلمانی و استفاده از تجربیات یکدیگر و همکاری‌های علمی و فرهنگی مباحثی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

رئیس قوه مقننه همچنین یادآور شد: در ادامه نیز در مورد حل و فصل مشکلات منطقه‌ای مباحثی مطرح شد که دیدگاه‌های مشترکی در این رابطه داشتیم. 

لاریجانی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما سفر رئیس مجلس سنای بوسنی و هرزگوین را به ایران سفر مهمی تلقی می‌کنیم و امیدواریم که در آینده این مراودات بیشتر و بیشتر شده و نتیجه ملموسی داشته باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید