فیش حقوقی مدیران محرمانه باقی ماند

کدخبر: ۱۵۶۲۱۲
عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: متاسفانه کلمه "عموم مردم" در رابطه با افشای عمومی حقوق مدیران در ویرایش نهایی مصوبه کمیسیون تلفیق حذف شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: عبارت مهمِ «عموم مردم» در مصوبه نهایی کمیسیون تلفیق مجلس درباره الزام دولت به افشای عمومی حقوق و مزایای مدیران حذف گردیده است.

وی افزود، در کمیسیون تلفیق مصوب شد که یک سامانه‌ای راه اندازی شود که  تمامی حقوقهایی که به مدیران پرداخت می‌شود به صورت آنلاین در آنجا وجود داشته باشد و هر لحظه دستگاههای نظارتی و همچنین عموم مردم به آن دسرسی داشته باشند.

حاجی ادامه داد، در تاریخ 24 آذر ماه در صفحه 12 گزارش تلفیق در سطر دهم عنوان عموم مردم وجود داشته اما بر خلاف قانون در نسخه جدید گزارش که در تاریخ 27 آذر ماه  چاپ و آماده شده در صفحه 38 سطر 9 کلمه عموم مردم حذف شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد، بنده نمی‌خواهم از فرد خاصی به عنوان مسبب این موضوع نام ببرم، اما به هرحال این موضوع در هیئت رئیسه کمیسیون رخ داده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دیدگاه بنده این است که ما در نظام مردمسالاری دینی تنفس می‌کنیم . در این نظام مردم خودشان حکومت را ایجاد می‌کنند و بر مدیرانشان نظارت می‌کنند. همانطور  که در انتخابات شرکت و مسئولان کشور ا انتخاب می‌کنند، اختیار دارند که بدانند که مدیران دستگاههای که قبول  کرده‌اند نوکر و خدمتگزار آنها باشند،  چه قدر به عنوان حقوق دریافت می‌کنند.

حاجی تاکید کرد، ما در این خصوص نکته محرمانه‌ای از مردم نباید داشته باشیم، آنچه باعث شده فساد اقتصادی رخ دهد، آنچه باعث بروز حقوقهای نامتعارف شده همه ناشی از همین بوده که مردم دسترسی برخط به دریافتیهای مدیران و کارکنان دولت نداشته‌اند.

وی افزود، بنده به عنوان نماینده مردم از این موضوع دفاع کردم که مردم باید در خصوص دریافتیها در جریان قرار بگیرند و سامانه‌ای که ایجاد می‌شود شفاف باشد. این سامانه باید یک اتاق شیشه‌ای باشد. بر این اساس وقتی معلوم باشد یک مدیر چه میزان دریافتی دارد مردم میتوانند انتظاراتشان را با  آن مدیر هماهنگ کنند. از این  طریق در موقع کم کاریها  هم مردم می‌توانند مطالبه واقعی از مسئولان داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید