دوپینگ ذهنی برای امتحانات!

کدخبر: ۱۵۶۳۴۴
در روش تکنیک بارش مغزی یادگیری به دلیل درگیری تمام حواس افزایش یافته و فراموشی کمتر اتفاق می افتد.
اسماعیل قربانی کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی در گفتگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: تکنیک بارش مغزی یکی از روش های پرورش خلاقیت در دانش آموزان است که به بالابردن اعتماد به نفس کمک می کند.
 
وی اظهار داشت: تکنیک بارش مغزی ملزوماتی دارد که باید افراد شرکت کننده در این روش توجیه شوند.همه افکاری که مطرح می شود فی البداهه بوده و هیچکدام قابل تصدیق و تکذیب نیستند.در این ایده های گوناگونی مطرح می شوند تا بهترین ایده انتخاب شود.
 
قربانی بیان کرد: در تکنیک بارش مغزی باید همه افراد شرکت کننده توجیه شوند تا از تمسخر یکدیگر بپرهیزند زیرا این روش در صورت درست استفاده نشدن موجب افت اعتماد به نفس می شود. 
 
این مشاور تحصیلی بیان کرد: تکنیک بارش مغزی 2 مرحله تولید ایده است که توسط شرکت کنندگان به نوبت مطرح می شود و افراد باید در بیان ایده شهامت داشته باشند وهرچه قدر ایده های بیشتری مطرح شود بهتر است. همچنین در مرحله بعد که مرحله ارزیابی نامیده می شود، افراد ایده ها را بررسی می کنند که برخی ایده ها حذف و برخی انتخاب می شوند.
 
وی اضافه کرد: تکنیک بارش مغزی یکی از روش های یادگیری فعال است که در مباحثات علمی یک مدیر باید حضور داشته و به تمام نظر ها احترام گذاشته وبه هدف گروه جهت دهد.
 
قربانی اشاره کرد: در روش تکنیک بارش مغزی یادگیری به دلیل درگیری تمام حواس  افزایش یافته و فراموشی کمتر اتفاق می افتد. 
 
این مشاوره تحصیلی یادآور شد: این روش در تمام رده های سنی مورد استفاده بوده و یک کار کاربردی است و باتوجه به گروه های سنی خاص توانایی های خاصی در این روش لازم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید