ظریف درباره چه چیزی گفت اشتباه کردم؟

کدخبر: ۱۵۶۵۰۶
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باید موضوع انتشار اظهارات محرمانه منتسب به ظریف در کمیسیون امنیت را بررسی کند.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آقای دکتر ظریف با مجموعه‌ای از دوستان خارج از کمسیون امنیت جلسه داشته و در آنجا گفته که مباحث اولاً خصوصی است، دوماً رسمی نیست و سوماً محرمانه است و بعد از آن در خصوص بحث داماتو یا ایسا می‌گوید که ما چند استراتژی تعریف کرده بودیم و اگر یکی از این استراتژی‌هایی که استراتژی اول بوده را پیاده می‌کردیم بهتر بود اما آن را اجرا نکردم و اشتباه کردم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اینکه گفته‌اند آقای ظریف در مورد برجام گفته اشتباه کرده، برداشت غلطی است و اصلاً نقل قول غلطی از ایشان انجام نشده است. من خودم به همراه آقایان کریمی قدوسی و محبی‌نیا نوار جلسه را گوش کردیم و آن را خط به خط پیاده کردم. آقای ظریف چیزی در آنجا در مورد برجام نگفته است؛ حتی شاهد آن را هم می‌آورند که کری و مونیز به من گفته بودند که راه‌هایی داریم که این مشکل را حل کنیم مثل همین قانون بوئینگ.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه انتشار اظهارات محرمانه منتسب به ظریف باید در دستور کار هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان قرار گیرد، تصریح کرد: همچنین اگر وزارت امور خارجه شکایتی داشته باشد این هیأت باید به ‌آن رسیدگی کند؛ به ویژه اینکه آقای کریمی قدوسی در جلسه نبوده و بر اساس شنیده‌ها مطلبی را گفته که صدر و ذیل آن حذف شده است. لذا هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باید این موضوع را بررسی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید