لیست انتخاباتی شورای شهر اطلاح طلبان پشت درهای بسته

کدخبر: ۱۵۶۶۰۱
در شرایطی که کمتر از ۵ ماه به انتخابات شورای شهر مانده است، اطلاعات خبرنگار «انتخاب» حکایت از آن دارد که لیست ۲۱ نفره تهران تقریبا در آستانه تکمیل شدن است.

بنابر گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ، لیست مذکور با مشورتی اندک با جریان های سیاسی اصلاحات و اعتدال و با چراغ سبز برخی بزرگان جریان اصلاحات آماده شده است.

لیست تهران در حال حاضر امکان قراردادن نام ۲۰ نفر را دارد و در صورت تصویب طرح جدید، این تعداد به ۳۵ نفر افزایش خواهد یافت. براساس گزارش یک منبع مطلع، در صورت تصویب 35 نفره شدن لیست شورا، اسامی 15 نفر بعدی نیز تقریبا مسجل هستند.

لیست مذکور که متوسط سنی اعضای آن ۶۵ سال است، متشکل از چهره های طراز اول دولت اصلاحات و کارگزاران شامل برخی معاونین رئسای جمهور، (۸ وزیر) و (۱۲ معاون وزیر) است و بقیه نیز از مشاهیر این جریان هستند.

این مسئله فقط شامل تهران نمی شود و برخی کلانشهرها نیز، لیست خود را متشکل از چهره های با نفوذ اصلاح طلب و اعتدل گرا بسته اند.

پیگیری خبرنگار «انتخاب» از چهره های اصلی این لیست، با تکذیب این افراد مواجه شد اما برخی چهره های فعال دخیل در تهیه لیست، بار دیگر نسبت به صحت خبر اصرار کردند.

توضیح: در حالی که برخی معتقدند لیست 35 نفره شورای شهر برای انتخابات، غلط خبری «انتخاب» است، به اطلاع می رساند ، دنیامالی در 25 مهر 95 با اشاره به موضوع تعداد اعضای شوراها به ویژه در شهر تهران گفت: در کمیسیون فرعی دولت خاصه موضوع افزایش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت که ما پیشنهاد افزایش اعضا تا ۳۵ نفر را دادیم که در این کمیسیون مورد قبول واقع شد و این امر به کمیسیون اصلی ارجاع داده شده است که البته فکر نمی کنم به این دوره برسد. در ادامه مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت : اگر در طی چند هفته اخیر این موضوع بررسی شود در دوره آتی نیز قابل اجرا خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید