دستگاه تقویت کننده مایکروویو ساخته شد

کدخبر: ۱۵۶۷۲۰
محققان کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاهی برای تقویت توان مایکروویوها با کاربرد در سیستم های مخابراتی و راداری شده اند.

علی آقا رسولی، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت و برگزیده هجدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تقویت کننده ماکروویو برای سیستم های راداری و مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز این سیستم در دنیا ساخته نشده است، اظهار داشت: ما توانستیم در دانشگاه علم و صنعت با استفاه از یک روش خاص و قطعات با توان پایین تر، دستگاه تقویت کننده مایکروویوها را طراحی کنیم.

به گفته وی، هنوز شرکت های خارجی توان ساخت چنین سیستمی را ندارند؛ همچنین در حوزه دفاعی و راداری از این سیستم ها می توان استفاده کرد. این سیستم امکان خنک سازی کل سیستم را نیز فراهم می کند.

این محقق تاکید کرد: از این سیستم تقویت کننده بیشتر برای شناسایی و دفاع در برابر تهاجم های دوگانه استفاده می شود.

وی با بیان اینکه این سیستم از قابلیت میزان تلفات کم، پهنای باند وسیع و تحمل پذیری توان بالا برخوردار است، افزود: این مایکروویو در باند فرکانسی ۲.۵ تا ۶ گیگاهرتز طراحی شده است.

وی با اشاره به بخش های تقویت کننده مایکروویو بیان کرد: این تقویت کننده از چهار بخش اصلی تقویت کننده های RF، ترکیب کننده توان، بخش خنک سازی و بخش کنترل و تغذیه تشکیل شده است.

به گزارش مهر، طرح «تقویت کننده ماکروویو ۲.۵ تا ۶ گیگا هرتز ۱۵۰ وات» توسط مهدی خرسندی و علی آقا رسولی انجام گرفته است. این طرح در گروه برق و کامپیوترهجدهمین جشنواره جوان خوارزمی، رتبه سوم پژوهش های کاربردی را کسب کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید