شلیک موفق سامانه‌های موشکی مرصاد و یا زهرا ۳

کدخبر: ۱۵۶۷۶۲
در دومین مرحله از رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ در راستای اجرای سناریوهای از پیش تعیین شده، با تهاجم هواگردهای متخاصم به اماکن و تاسیسات حساس منطقه جنوب کشور(استان خوزستان)، سامانه‌های موشکی ارتفاع کم و متوسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش با این اهداف درگیر و با موفقیت نسبت به انهدام آن‌ها اقدام کردند.

به گزارش  ایسنا به منطقه رزمایش، امیر عباس فرج پور علمداری سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ درباره جزئیات مرحله دوم این رزمایش در جمع خبرنگاران خطر نشان کرد: سامانه‌های موشکی بومی مرصاد و یازهرا (س) ۳ ضمن انجام عملیات کشف و رهگیری، هواپیماهای مهاجم دشمن را مورد اصابت موشک‌های خود قرار دادند.

وی تاکید کرد: افزایش برد کشف، درگیری و دقت بالا در انهدام هدف با ایجاد تغییرات سیستمی و الکترونیکی جدید در سامانه های موشکی مرصاد و یازهرا (س) ۳ در هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت مورد ارزیابی کارشناسان نیروهای مسلح کشورمان قرار گرفت.

فرج پور همچنین گفت: سامانه مخابراتی دوربرد هوافضایی آسمان به منظور ایجاد ارتباطات امن و پایدار با برد بیش از یکصد و پنجاه کیلومتر برای نخستین بار در این رزمایش مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت از روز گذشته در منطقه‌ای به وسعت ۴۹۶ کیلو متر مربع در استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان آغاز شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید