حساب سونی در توییتر هک شد

کدخبر: ۱۵۶۷۶۶
تعدادی هکر حساب کاربری سونی موزیک در شبکه اجتماعی توییتر را هک کردند و خبر دروغی در مورد مرگ یک خواننده در این حساب منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از یو اس ای تودی، شرکت سونی که تا به حال چندین بار شاهد هک شدن گسترده حساب های کاربری و اطلاعات خود در اینترنت بوده، این بار با هک شدن حساب کاربری خود در توییتر خبرساز شده است.

پس از هک شدن این حساب خبری منتشر شد دال بر اینکه برتنی اسپیرز خواننده آمریکایی بر اثر تصادف درگذشته است و قرار است به زودی در این زمینه اطلاعات بیشتری منتشر شود.

انتشار این خبر دروغ و بازنشر آن در دیگر حساب های کاربری در توییتر جنجال گسترده ای به راه انداخت و یک بار دیگر ضعف فضای مجازی در زمینه انتشار گسترده اخبار دروغین غیرقابل کنترل را به نمایش گذارد.

به دنبال انتشار خبر یاد شده موضوع به طور رسمی تکذیب شد و پس از مدتی مشخص شد علت انتشار این خبر هک شدن حساب توییتر یاد شده بوده است.

سونی رسما هک شدن حساب سونی موزیک در توییتر را تایید کرده و می گوید این مشکل بعد از مدتی برطرف شده است. این شرکت از برتنی اسپیرز نیز عذرخواهی کرد. سونی در سال 2014 هم قربانی یک حمله هکری گسترده شده بود و حجم زیادی از اطلاعات این شرکت و حتی فیلم های تازه ساخته شده آن که به نمایش عمومی درنیامده بودند در اینترنت منتشر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید