ستایش میرباقری از عشق و سریال شهرزاد

کدخبر: ۱۵۶۷۷۲
سریال شهرزاد در ذهن مخاطب خاطره خاموشی را بیدار کرد که انتظار و تشنگی طولانی مدت او را برطرف می‌کرد.

به گزارش ایلنا؛ حسن میرباقری می‌گوید: عمده ویژگی سریال شهرزاد این بود که به آن بخش از مخاطب رخنه کرد که مفهوم عشق را در ذهن می‌کاوید. مخاطب ما همیشه در جستجوی جواب سوال‌هایی است که به سختی پاسخش یافت می‌شود و این سریال این سوالات را در ذهن مخاطب ایجاد کرد.

میرباقری افزود: مقوله عشق فارغ از مفهوم دستمالی شده امروزی‌اش، در واقع کشمکشی درونی است که به حرکت و پویایی منجر می‌شود. در مسیر عشق آدم‌ها پا به منزل‌ها و گذرگاه‌هایی می‌گذارند که در آن هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. عشق پویایی دارد و خطر. در باور عرفانی و شرقی هم این مفهوم جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: حسن فتحی با تکیه بر این مفاهیم به زیبایی در طرحی ساده و بی‌ادعا مخاطب را همراه با بازی‌هایی کرده است که به او ثابت کرده آنچه می‌ماند، شرافت آدمی است. عشق از دل شرافت می‌آید. اتفاقاتی که در این سریال با پشت به مفهوم شرافت صورت می‌گیرد باعث نفرت مخاطب می‌شود. این بدان معنی است که آدمی به صورت فطری عشق و شرافت را می‌ستاید.

 میرباقری افزود: حسن فتحی در تمامی کار‌هایش به سادگی و با زبان عامیانه، بی‌ادعا و بی‌تکلف به دنبال مفاهیمی است که از آن‌ها دور مانده‌ایم مانند سریال‌های شب دهم، میوه ممنوعه و مدار صفر درجه. سریال‌های موفقی که اگر در شبکه خانگی هم پخش می‌شد، مخاطب خود را پیدا می‌کرد. او به طور واقعی مخاطب را می‌شناسد.

وی افزود: من برای مجموعه شهرزاد آرزوی موفقیت دارم و بی‌صبرانه منتظر پخش سری دوم این سریال موفق هستم که تولید وساخت آن یک ضرورت فرهنگی و هنری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید