‏‎٣٥٠ میلیون سند کاغذی، الکترونیکی شد

کدخبر: ۱۵۶۷۹۶
‏‎رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه دفاتر دستی و سنتی برای ثبت اسناد و معاملات جمع آوری شد، گفت: تاکنون ٣٥٠ میلیون سند کاغذی بصورت الکترونیکی درآمد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، احمد تویسرکانی شب گذشته در حاشیه همایش سراسری سردفتران که به مناسبت ششم دی روز دفاتر اسناد رسمی در محل سالن اجلاس سران برگزار شد در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد، این امر به خوبی پیش رود تا تخلفات و جعل کاهش یابد.

‏‎وی تاکید کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای ‏‎اقدامات الکترونیکی عزم جدی دارد.

‏‎رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص اختلافات در زمینه ثبت سند خودرو با پلیس، قانون را در این راستا روشن دانست و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر اجرای قانون تأکید دارد.

‏‎وی افزود: در ماده 29 تأکید شده تمام ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد و به موجب قانون دفترخانه‌ها در شماره‌گذاری‌های پلاک مستقر شوند ولی اکنون این امر صورت نگرفته است. ‏‎وی ابراز امیدواری کرد، موضوع مدنظر قانون‌گذار به زودی محقق شود.

‏‎تویسرکانی نسبت به وجود داشتن یا نداشتن ابهام در این قانون، افزود: اگر برای کسی در این زمینه ابهام وجود دارد به این دلیل نیست که در قانون موضوع مشخص نباشد؛ چون طبق قانون ثبت سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی باید انجام شود و این امر مشخص است.

‏‎وی اشاره به اینکه حذف دفاتر سردفتر یکی از ‏‎اقداماتی است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام داده است، گفت: در واقع در مجموعه دفاتر ده‌ها هزار نفر مسئول بودند تا خلاصه معاملات را درج کنند که این امر خود باعث تخلفات و اشتباهات متعددی می‌شد.

‏‎تویسرکانی یکی دیگر از اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را گواهی امضای الکترونیکی برشمرد و گفت: از بهمن ماه امسال قرار است با حذف امضای دستی، همه گواهی امضا الکترونیکی شود.

‏‎معاون قوه قضاییه از اجرای همه فرایندها در دفاتر الکترونیکی خبر داد و گفت: در حال حاضر مجموعه سوابق ثبت در حال اسکن شدن است.

‏‎رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رابطه با کاداستر به اقدامات خوب انجام شده برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: طرح کاداستر در حوزه منابع طبیعی به سرعت در حال اجراست و همچنین قرار است به منظور جلوگیری از پدیده زمین خواری و سو استفاده از زمین های دولتی در تمام نقاط کشور و اراضی این طرح اجرا شود.

‏‎به گفته وی، حدود 140 میلیون هکتار از ارضی ملی در کشور وجود دارد که 20 میلیون از این مقدار، در 2 سال اخیر در سیستم کاداستر جاگذاری شد.

‏‎تویسرکانی تصریح کرد: 99 درصد از اسناد مالکیت مردمی به شکل تک‌ برگی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید