علل مرگ ناگهانی در ورزشکاران چیست؟

کدخبر: ۱۵۶۸۰۶
نایب رئیس بانوان هیئت پزشکی ورزشی استان فارس گفت: تکان قلبی یا commotio cordisیکی از علت‌های شایع مرگ ناگهانی در ورزشکاران است.

‌به گزارش ایسنا، دکتر زهرا تمدن در خصوص بروز مرگ ناگهانی در ورزشکاران توضیح داد: ترومای بسته غیر نافذ به قفسه سینه طی انجام فعالیت‌های ورزشی یا تفریحی در فرد بدون سابقه بیماری قلبی عروقی بروز کرده و می‌تواند موجب مرگ ناگهانی شود .

وی سن متوسط افراد مبتلا به این عارضه را ۱۴ سال عنوان و اضافه کرد: این عارضه در کودکان و نوجوانان با قفسه سینه نرمتر، بیشتر مشاهده شده است.

نایب رئیس بانوان هیئت پزشکی ورزشی فارس اضافه کرد: اریتمی وقتی اتفاق می‌افتد که ضربه مستقیما روی قلب و در فاصله زمانی ۱۰ الی ۳۰ میلی ثانیه اصابت کند و سفتی جسم برخورد کننده نیز ارتباط مستقیم با وقوع اریتمی دارد.

تمدن در ادامه با بیان اینکه این عارضه در ورزشکاران فعال در ورزش‌هایی نظیر بیس‌بال، هاکی روی یخ، فوتبال و چوگان، بیشتر از سایر ورزشکاران دیده می‌شود، گفت: در صورت ابتلا به این عارضه، شروع سریع احیای قلبی عروقی و دفیبریلاسیون توصیه می‌شود.

او با بیان اینکه احیاء قلبی عروقی در این گروه از افراد، میزان بقا را تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهد، لزوم اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی ورزشکاران در این زمینه را ضروری دانست.

تمدن راهبردهای کاهش بروز این حالت را استفاده از توپ‌های با سختی کمتر و تغییر قوانین بازی‌ها، عنوان و اضافه کرد: استفاده از محافظ قفسه سینه هنگام ورزش و در دسترس قراردادن دفیبریلاتور می‌تواند از شدت آسیب وارده به ورزشکار بکاهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید