جهانگیری: انگار پیشرفت کشور عده‌ای را آزار می‌دهد

کدخبر: ۱۵۶۸۳۰
آقایی که اصلاً معنی رشد را نمی‌داند می‌گوید این رشد برای نفت است و عربستان بیشتر باید به آن افتخار کند.

به گزارش عصرایران به نقل از ایسنا؛ معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه انگار پیشرفت کشور عده‌ای را آزار می‌دهد، تصریح کرد: وقتی می‌گوییم در فلان مسأله رشد داشته‌ایم عده‌ای عزا می‌گیرند چون فکر می‌کنند این کار به اسم گروه خاصی خواهد بود در حالی که این مربوط به جمهوری اسلامی است.

اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه گزارش عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:

-  وقتی مثلاً گفته می‌شود طبق آمار بانک مرکزی 7.4 و طبق مرکز آمار 6.4 درصد در 6 ماه گذشته رشد داشته‌ایم آقایی که اصلاً معنی رشد را نمی‌داند می‌گوید این رشد برای نفت است و عربستان بیشتر باید به آن افتخار کند.

- مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که به آمار رسمی کشور اشکال وارد نکنید. خدا شاهد است که اگر من یا آقای رئیس جمهور اطلاع داشته باشیم چه کسانی این آمار را تهیه می‌کنند یا به آنها به دستوری بدهیم دستگاه‌های رسمی آمار را اعلام می‌کنند.

- همین مرکز آمار گفته است که رشد کشور منهای نفت 4.3 درصد بوده است یا در صنعت بالای 4 درصد و در کشور بالای 5 درصد رشد اعلام شده. این آمار باید انسان را خوشحال کند که کشوری که از رکود تورمی رنج می‌برده به این ارقام رسیده اما عده‌ای می‌گویند برای زندگی مردم اتفاقی نیفتاده است.

- به کسانی که انتقاد می‌کنند باید بگوییم سیاست شما همان بود که فضای اقتصادی کشور را به پرتگاه رساندید و نیروهای انقلاب را مقابل هم قرار دادید. شما کشور را به ته دره بردید و ما آن را چند پله از ته دره بالا آورده‌ایم اما هنوز در دره است. آمار تورم،‌ رکود و درآمد سرانه مردم در سال 91 آنقدر بد بوده که هرچه تلاش می‌کنیم نمی‌توانیم خرابکاری آقایان را جبران کنیم.

- عده‌ای تمام هدفشان را گذاشته‌اند که چگونه می‌توانیم اعتماد و امید را از مردم بگیرند. چون می‌دانند امید مردم بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران است و وقتی مردم ناامید شوند ممکن است دست به هر کاری بزنند.

-  برخی رسانه‌ها که از پول بیت‌المال استفاده می‌کنند به گونه‌ای تیتر می‌زنند که اگر مجموعه‌ای در خارج از کشور می‌خواست کاری کند که مردم مأیوس شوند به این خوبی نمی‌توانست. اگر به فکر انتخابات هم هستند باز این نوع رفتار به مصلحت شخصی و گروهی‌شان نیست چون مردم بالأخره متوجه امور هستند.

- ممکن است در دو جای برجام هم اشتباه باشد. اگر دست ما بود که همه برجام را بنویسیم به گونه‌ای می‌نوشتیم که برخی از مخالفین‌مان نابود شوند ولی این توافقی بود که بین ایران و 6 قدرت جهانی صورت گرفت. با این حال هیچ کشوری خارجی نیست که به خاطر برجام به ما تبریک نگوید.

 حتماً آمریکایی‌ها در این زمینه دشمنی و شیطنت می‌کنند. اما ما نباید از این اتفاق خوشحال باشیم بلکه باید با دنیا تعامل کنیم و نگذاریم آمریکا بتواند سیاست‌هایش را اجرایی کند.

- از روزی که گفته شد قرارداد هواپیما بسته‌ایم عده‌ای عزا گرفتند. تا کی ملت ایران باید تحقیر می‌شد و هواپیماهای درجه دو را از ضعیف‌ترین کشورها می‌گرفت. ما برای این هواپیماها تنها 15 درصد پول داده‌ایم و 85 درصد باقیمانده قرار است از محل بلیطی که فروش می‌رود برگردانده شود که این دست‌مریزاد دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید