شهرفروشی را ترویج نکنید

کدخبر: ۱۵۶۸۳۱
عضو شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری اظهارات اسماعیل دوستی در جلسه علنی امروز شورا مبنی بر اغماض نسبت به تخلفات ساختمانی، از وی خواست تا با «شهر فروشی» آرامش پایتخت را بر هم نریزد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی شاکری روز سه شنبه در سیصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تبصره هفت ماده 100 قانون شهرداری‌ها که تکلیف برخورد با تخلفات ساختمانی را مشخص کرده است، گفت: سخنان آقای دوستی مبنی بر اغماض نسبت به تخلفات ساختمانی، آرامش شهر را از بین می‌برد و به نوعی «شهرفروشی» است.

وی اظهار کرد: پرونده‌هایی که به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده می شوند، مربوط به آغاز فرایند ساخت و ساز نیست بلکه در همه مراحل ساخت و ساز شکل گیری ساختمان، این پرونده ها پیش روی شهردار منطقه است و تخلفات پس از اینکه ساختمان احداث می‌شود، آشکار و به کمیسیون ماده 100 ارجاع می‌شود.

** سکوت شهردار منطقه یک نسبت به تخلفات مجتمع روشا

شاکری در ادامه نسبت به تبدیل برخی از واحدهای پارکینگ طبقاتی عمار موسوم به مجتمع تجاری روشا به واحدهای اداری و تجاری، هشدار داد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، افزود: از 18 ماه قبل که این مجتمع به جای یک باغ ساخته شد، با تذکر مکتوب 10 بندی موضوع را پیگیری کردم.

وی گفت: بخشی از این مجتمع رای قلع و قمع کمیسیون ماده 100 دارد که اجرا نشده از این رو باید پرسید که شهردار منطقه، ناحیه و نیروهای شهربان کجا هستند که نسبت به این تخلفات واکنش نشان دهند؟

شاکری تصریح کرد: قطعا قانون بیش از ما برای شهروندان دلسوزی می‌کند و نباید با برخورد احساسی و عاطفی، ادعا کنیم اموال مردم توسط کمیسیون ماده 100 تضییع می‌شود؛ بنابراین تئوری آقای دوستی که آرای قلع و قمع قابل اجرا نبوده و نیازمند بازنگری است را به نوعی بر هم زدن حال شهر می دانم و باید از آن پرهیز شود.

** ادعای سیاسی بودن ترافیک تهران را کسی اثبات نکرد

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به ادعای سیاسی بودن ترافیک تهران که در چند روز اخیر مطرح شد، گفت: کسی برای این ادعا، بینه و دلیل روشنی ارائه نکرد و هیچ گزارش کارشناسی، نظرسنجی یا گزارش اطلاعاتی و امنیتی در این خصوص نیز مطرح نشد.

شاکری افزود: با نیت‌خوانی نباید افکار عمومی را مشوش کرد بلکه باید بتوانیم اظهارات خود را اثبات کنیم.

وی تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود رئیس‌ پلیس سابق راهور تهران عنوان کرده «آنچه که عیان است، چه حاجت به بیان است» شاید ناشی از اختلافاتی باشد اما دلیلی بر اثبات سیاسی بودن ترافیک محسوب نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در روزهای اخیر مطالبی را در خصوص علت تغییر رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و اعمال برخی فشارها برای اعمال این تغییر مطرح کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید