طرح فرشتگان نجات برای کاهش حوادث گازگرفتگی اجرا خواهد شد

کدخبر: ۱۵۷۱۰۰
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: پایلوت اجرای طرح فرشتگان نجات از سوی نیروهای سازمان آتش نشانی با مشارکت شهرداری، ستاد مدیریت بحران، اورژانس و اداره برق در منطقه 13 به صورت مراجعه به درب منازل اجرا خواهد شد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اجرای طرح فرشتگان نجات، اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن روزهای سرد سال و استفاده هموطنان از وسایل گرمایشی متأسفانه آمار حوادث مربوط به نشت گاز مونوکسید کربن و گازگرفتگی بر اثر استنشاق این گاز خطرناک افزایش یافته که با نگرانی های ایجاد شده، سعید شریف زادگان، مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران به منظور کاهش حوادث، دستور اجرای طرح فرشتگان نجات را صادر کردند.

به گفته ملکی، پایلوت اجرای این طرح در منطقه 13 با همکاری شهرداری تهران به صورت آزمایشی با مشارکت ستاد مدیریت بحران، اورژانس و اداره برق انجام خواهد شد که مناطق 7 و 8 پس از اتمام این طرح در منطقه 13، در الویت قرار دارند.

وی با بیان این که این طرح به منظور افزایش آگاهی و دانش ایمنی شهروندان اجرا می شود، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح آتش نشانان در قالب 4 اکیپ متشکل از 13 نفر از کارشناسان برتر سازمان آتش نشانی، آتش نشانان داوطلب به همراه مربیانشان، در محله های قدیمی و ساختمان های فرسوده که پتانسیل بیشتری برای وقوع حوادث دارند، به درب منازل مراجعه و به صورت چهره به چهره با اهدای پک های آموزشی، شهروندان را از خطرات گازگرفتگی مطلع می کنند.

ملکی ادامه داد: در صورت تمایل شهروندان، کارشناسان با سرکشی به داخل منازل وضعیت ایمنی دود کش ها و شلنگ های گاز را چک کرده و در صورت ناایمن بودن شرایط، یک دستگاه گازسنج مونوکسید کربن به صورت رایگان اهدا و نصب می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان این که تعداد دستگاه های گازسنج اهدایی محدود است، افزود: هدف از اجرای این حرکت نمادین، اهمیت وجود این دستگاه در تمامی منازل و ضرورت خریداری آن از سوی ساکنان خواهد بود.

ملکی تأکید کرد: حضور آتش نشانان در این طرح به معنی ایمن شدن صد در صد منازل نیست و هموطنان نباید پس از بررسی منازلشان با خیال آسوده وضعیت ایمن سازی ساختمان را رها کنند.

وی بیان کرد: آتش نشانان با کاورهای سازمانی و کارت شناسایی به درب منازل مراجعه می کنند، بنابراین در صورت مشاهده افراد بدون کاور و کارت شناسایی، توصیه می شود که از همکاری با این افراد خودداری شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: مراجعه به درب منازل از وظایف نیروهای سازمان آتش نشانی نیست، اما این سازمان تمام سعی و تلاش خود را در راستای کمک به هموطنان و کاهش حوادث به کار خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید