نمایش فیلم‌های فجر در ۳۰ استان

کدخبر: ۱۵۷۲۲۸
غلامرضا موسوی می‌گوید امسال در هر استان ۲۰ فیلم سینمایی حاضر در جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

غلامرضا موسوی (عضو هیات رئیسه شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره هماهنگی‌های صورت گرفته برای نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان‌ها گفت: با هماهنگی و صحبت‌هایی که با دبیر جشنواره فیلم فجر انجام شده؛ قرار است امسال فیلم‌های جشنواره در ۳۰ استان و در هر استان ۲۰ فیلم نمایش داده شود.

موسوی با اشاره به اینکه در هر استان هر فیلم سه بار نمایش داده می‌شود؛ افزود: به هیچ عنوان بحث برگزاری داوری و مسابقه جداگانه در استان‌ها مطرح نیست ولی درحال برنامه‌ریزی هستیم تا در صورت موافقت دبیر جشنواره فیلم فجر، بابک رضایی (مدیر بخش استان‌ها) و بوجود آمدن ساختار‌های لازم در استان‌ها؛ فقط یک جایزه به بهترین فیلم از نگاه تماشاگران اهدا شود.

وی ادامه داد: همچنین تلاش داریم با هماهنگی جشنواره فیلم فجر تعدادی از هنرمندان در زمان نمایش فیلم‌ها در برخی استان‌ها حضور داشته باشند و با مردم گفتگو کنند.

 موسوی درباره طلب تهیه‌کنندگان سینما از وزارت کشور که بیش از سه سال است پرداخت نشده؛ گفت: همچنان ۵۰۰ میلیون تومان از وزارت کشور طلبکاریم که هنوز پرداخت نشده است.  در جریان برگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر تفاهمی با وزارت کشور صورت گرفت تا فیلم‌ها در استان‌ها نمایش داده شود. بخشی از حق پخش این فیلم‌ها پرداخت شد اما ۵۰۰ میلیون تومان آن باقی مانده است.

 وی ادامه داد: در دیداری که با نهاوندیان (رئیس دفتر رئیس‌جمهور) داشتیم؛ موضوع را در میان گذاشتیم و ایشان نیز گفت موضوع را منعکس کنید و قول پیگیری دادند. پیگیری نیز صورت گرفت اما همچنان طلب تهیه‌کنندگان ازسوی وزارت کشور پرداخت نشده است.

عضو هیات رئیسه شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینما ادامه داد: وزارت کشور هم بدهی را تایید کرده و پذیرفته است که بخشی از پول را داده و بخش دیگر را نداده است. متاسفانه ارزش این پول به خاطر بحث تورمی حداقل ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید