راهکار اپراتور دوم موبایل برای انتقال مالکیت سیم‌کارت

کدخبر: ۱۵۷۳۷۲
مشترکان متعددی هستند که سیم‌کارتی را برای مدتها استفاده کرده‌اند، اما این سیم‌کارت به طور قانونی به نام آنها نیست و در صورتی که به هر دلیل دچار مشکل شود، فرد، دیگر قادربه پیگیری موضوع و استفاده مجدد از آن نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، بحث احراز هویت مشترکان موبایل مدتی است با جدیت بیشتر دنبال شده و در این زمینه هشدارهای متعددی داده شده است. اما در کنار افرادی که اطلاعات هویتی آنها به طور کامل در شبکه اپراتورها ثبت نشده افرادی هم هستند که ممکن است سیم‌کارتی را مورد استفاده قرار داده باشند که به نام آنها نیست.

به عنوان مثال در موارد مختلف ممکن است با فوت یک عضو خانواده، سیم‌کارت او توسط یکی دیگر از اعضای خانواده مورد استفاده قرار گیرد اما در صورتی که به هر دلیل این سیم‌کارت سوخته یا دچار مشکل شود برای فعالسازی مجدد آن بدون حضور مالک اصلی و مدارک شناسایی او راهی وجود نخواهد داشت.

از سوی دیگر، در گذشته در مقطعی از زمان از طریق برخی فروشگاه‌های غیر مجاز یا به طور مثال کیوسک‌های مطبوعات سیم‌کارت‌های فعال به فروش می‌رسید اما با توجه به اینکه مسئولیت هرگونه سوء استفاده از سیم‌کارت‌ها طبق قانون بر عهده مالک آن قرار دارد، مدتی است در این خصوص سختگیری‌ بیشتری لحاظ شده و جلوی این روند گرفته شده است. با این حال همچنان مشترکان متعددی در سطح جامعه وجود دارند که از گذشته خط تلفن همراه آنها به نام فردی غیر از خودشان ثبت شده است.

طبیعی است افرادی که طی این مدت به استفاده از سیم‌کارت‌هایی که به نام فردی غیر از آنهاست پرداخته اند اکنون ممکن است در زمینه احراز هویت دچار مشکلاتی شده و در پایان شماره‌ای که سالها از طریق آن با دیگران ارتباط داشته‌اند را از دست بدهند.

برای حل مشکل این دسته از مشترکان ایرانسل راهکاری در نظر گرفته و شرایطی فراهم کرده است که در صورت امکان مالکیت سیم‌کارت‌های مذکور تغییر کرده و به نام مشترکی که از آنها استفاده می‌کند ثبت شود.

بر این اساس  مشترکان می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات مشتریان ایرانسل از طریق تکمیل فرم‌های مربوطه درخواست خود برای تغییر مالکیت را ثبت کنند.

در چنین شرایطی به شرط آنکه شماره مذکور همچنان فعال بوده، حکم قضایی نداشته باشد و در گذشته نیز سابقه تغییر مالکیت برای آن ثبت نشده باشد این امکان وجود دارد که فرد با در دست داشتن سیم‌کارت و کارت ملی در دفاتر خدماتی به ثبت اطلاعات مربوط به خود(فرد استفاده کننده از سیم‌کارت) و  درخواست تغییر مالکیت بپردازد.

بدین ترتیب پس از طی دوره‌ای چند ماهه در صورتی که شکایتی صورت نگرفته و مالک اصلی خط درخواستی برای بازپس گیری آن نداشته باشد این امکان وجود دارد که مالکیت خط تغییر کرده و به نام فردی که به استفاده از آن می‌پردازد ثبت شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید