آلودگی هوا در تشدید حملات صرع تاثیر ندارد

کدخبر: ۱۵۷۵۱۱
تهران-ایرنا-معاون آموزش انجمن صرع ایران گفت:آلودگی هوا در تشدید حملات صرع تاثیر ندارد، اما احتمال دارد مسمویت با سرب در طولانی مدت عوارض جانبی برای مبتلایان به این بیماری داشته باشد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از انجمن صرع ایران، دکتر فاطمه صدیق مروستی در آستانه برگزاری سیزدهمین کنگره بین المللی صرع اظهار کرد: صرع یعنی تشنج های تکرار شونده ولی تشنج همیشه علامت ابتلا به صرع نیست و می تواند علل مختلفی مانند کاهش قند خون داشته باشد.

وی در مورد اینکه آیا آمار ابتلا به صرع نسب به گذشته بیشتر شده است، گفت: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد اما شاید دلیل افزایش مراجعات، شناخت بیشتر این بیماری باشد.

مروستی افزود: شعار سازمان بهداشت جهانی در سال 2005 در راستای کاهش حملات صرع در بیماران است که این موضوع در ایران به وقوع پیوسته و موفقیت های زیادی حاصل شده است.

وی گفت: صرع بیماری تقریبا شایعی است و شناخت مردم در زمینه این بیماری بیشتر شده است ولی هنوز ارتقای آگاهی خانواده ها و جامعه در این زمینه لازم است.

مروستی با اشاره به اینکه گاهی تصورات مردم از صرع ناقص و نادرست است، افزود: این مسأله گاهی سبب بروز حاشیه برای این بیماران شده و مشکلاتی برای آنها پدید می آورد.

متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: صرع ممکن است در افراد مختلف با گروه های سنی متفاوت بروز کند اما نمی توان گفت فقط کودکان یا میانسالان دچار آن می شوند. همچنین این بیماری علل مختلف ژنتیکی و غیرژنتیکی دارد.

معاون آموزش انجمن صرع ایران با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به صرع منعی برای ازدواج ندارند، گفت: اشتغال و تحصیل هم برای این بیماران غیرممکن نیست.

مروستی افزود: زنان مبتلا به صرع منعی برای بارداری ندارند ولی تشنج یا حملات صرع باید در آنها کنترل شود. همچنین ازدواج و اشتغال و تحصیل نیز برای این بیماران غیرممکن نیست فقط باید بیماری تحت کنترل باشد.

مروستی در مورد اینکه الودگی هوا می تواند در تشدید حملات صرع موثر باشد، گفت: خیر ولی احتمال دارد مسمویت با سرب در طولانی مدت عوارض جانبی برای این بیماران داشته باشد.

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به صرع باید متوجه خطرات مصرف سیگار والکل باشند چراکه این مساله احتمال افزایش حملات صرع را به همراه دارد.

سیزدهمین کنگره بین المللی صرع در روزهای 6 تا 8 بهمن ماه سال جاری در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید