برخی قصد سیاسی کردن مسئله گورخوابها را دارند

کدخبر: ۱۵۷۵۱۳
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در مورد مسئله گورخواب ها هر فردی مشکل را به گردن دیگری می اندازد و سیاسی برخورد می کنند واقعیت این است که در حوزه رفاه اجتماعی غفلت داشته ایم.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سید حسن هاشمی روز سه شنبه در نشست معاونان اجتماعی دانشگاههای علوم پزشکی در کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: گورخواب ها را معتادان متجاهر معرفی کرده ایم. از کجا معلوم که به خاطر سو مدیریت ما مسئولان این افراد به وجود نیامده باشند.

وی ادامه داد: ما مسئولان نباید سهم خودمان را در این مسائل کمرنگ جلوه دهیم. تعداد این معتادان متجاهر از 50 هزار نفر بیشتر نیست آیا حکومت نمی تواند این افراد را ساماندهی کند.

هاشمی گفت: شهرداری، وزارت رفاه و دستگاههای دیگر هر کدام مسئولیت را به گردن یکدیگر می اندازند در حالی که اگر از روز اول این کار را به دست مردم داده بودیم تاکنون رفع شده بود.

وی افزود: گاهی می ترسیم که کارها را به مردم واگذار کنیم. فکر می کنیم برای رضای خدا کار نمی کنند و دنبال این هستند که وزیر و وکیل شوند اما خود ما دولتی ها نیز نتوانسته ایم رفاه اجتماعی را حل کنیم.

هاشمی ادامه داد: در خیلی کشورها بهداشت و رفاه در یک مجموعه تعریف می شوند اما در کشور ما حتی بهداشت و درمان نیز چند پاره است.

وزیر بهداشت گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت مردمی در آموزش و پرورش، اصناف، خیرین و زنان را پر رنگ کنیم خیلی از مشکلات رفاهی مردم رفع می شود در حالی که در زمینه خصوصی سازی هم قانون را دور زدیم و تشکیلات شبه دولتی ایجاد کردیم که از دولتی هم بدتر است.

وی با اشاره به ایجاد معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت ادامه داد: به علت نبود چنین ساختاری در وزارت بهداشت سالها مشکلات زیادی روی هم انباشته شده است که حل همه آنها نیازمند همکاری هر سه قوه است .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید