عکس رادیولوژی با تعرفه نجومی از کجا آب می خورد

کدخبر: ۱۵۷۵۳۵
پای بدهی سازمان های بیمه گر به مراکز درمانی به جایی رسید که پای مراکز تصویربرداری و رادیولوژی به این بحث کشیده شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مطالبات مراکز درمانی از سازمان های بیمه گر تیتر داغ این روزهای رسانه ها و فضای مجازی شده تا جایی که هر روز یک خبر از خطر ورشکستگی یک قشر مانند داروسازان یا آزمایشگاه‌دارها به گوش می رسد، حالا نوبت به مراکز تصویربرداری و رادیولوژی رسیده و تصاویری از قطع همکاری این مراکز با بیمه ها و پذیرش بیماران با تعرفه آزاد در فضای مجازی دست به دست می شود. در پی این موضوع سراغ رییس انجمن رادیولوژی رفتیم و پیگیر این موضوع شدیم.

بی اعتبار شدن دفترچه های بیمه در مراکز رادیولوژی از کجا آب می خورد/ عکس رادیولوژی با تعرفه نجومی از کجا آب می خورد

جلال جلال شکوهی رییس انجمن رادیولوژی ایران در پاسخ نپذیرفتن مراکز تصویر برداری با تعرفه بیمه‌ای بهخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سازمان های بیمه گر حدود 11 یا 12 ماه است که مطالبات مراکز تصویربرداری را پرداخت نکردند.

وی ادامه داد: 90 تا 95 درصد بیماران مراجعه کننده به مراکز تصویربرداری و رادیولوژی بیمه هستند، از طرفی این مراکز باید جوابگوی پرسنل و کارکنان شاغل خود بوده که با پرداخت هزینه پاکت‌ها و فیلم های رادیولوژی در هر مرکز به طور نقدی، تبعا با بدهی سازمان های بیمه‌گر این مراکز با ورشکستگی مواجه می‌شوند.

رییس انجمن رادیولوژی ایران با بیان اینکه عدم ارائه خدمت به بیماران بدون تعرفه بیمه‌ای کار درستی نیست، افزود: ما در تلاشیم تا مراکز تصویربرداری را تشویق کنیم تا جایی که امکان دارد بیماران با تعرفه بیمه‌ای پذیرش شوند اما به هر حال این امکان تا مقدار محدودی برای هر مرکز تصویر برداری وجود دارد.

وی اظهار داشت: از طرفی بیمه‌ها به عنوان طرف دوم قرارداد به تعهدات خود پایبند نبوده و آن را نقض کرده‌اند که مراکز رادیولوزی نیز به تقلید از آنها می‌توانند این تعهد ها را نقض کنند.

جلال شکوهی عنوان کرد: بخش های دولتی به دلیل اینکه سوبسیدهایی از طرف دولت به آنها تعلق می‌گیرد و به دلیل انعکاس اجتماعی و سیاسی بیشتر، پذیرش بیماران بدون تعرفه‌های بیمه‌ای اتفاق نمی‌افتد اما با ادامه روند بدهی بیمه‌ها، مراکز دولتی نیز دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

وی با بیان اینکه نپذیرفتن بیماران با تعرفه بیمه‌ای موجب شلوغی مراکز دولتی می‌شود، گفت: در نتیجه این مشکل حجم بیماران به مراکز دولتی به دلیل فرانشیز پایین بیشتر شده که در نتیجه کیفیت درمانی و خدمات ارائه شده کاهش پیدا می‌کند.

رییس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به دستور رییس محترم جمهور به وزارت رفاه برای کمک به اجرای طرح تحول سلامت و پرداخت مطالبات از طرف سازمان های بیمه گر، گفت: امیدواریم این مشکل زودتر حل شده و پرداختی ها سریعتر انجام شود تا مردم و مراکز ارائه خدمت به مردم در بخش سلامت با مشکل مواجه نشوند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید