فامیل بازنشسته کفاشیان در اردوی خارجی تیم ملی

کدخبر: ۱۵۷۵۶۹
بازنشسته ها سوژه نخست این روزهای ورزش ایران هستند و گویا با وجود اصرار نهادهای بازرسی و نظارتی، میل ندارند دست از پست ها و صندلی های اشغال شده بکشند.

به گزارش «تابناک ورزشی»، پس از انتشار لیستی بلندبالا از بازنشسته های ورزش ایران ـ که اهالی فوتبال هم در آن حضور پررنگی داشتند ـ خبر رسید که مهدی تاج، عذر بسیاری از آنها را خواسته و به چند نفر دیگر نیز با اعطای عنوان مشاور مجوز داده که همچنان در رده های مدیریتی فوتبال ایران جولان بدهند.

حالا اینکه این اقدام تاج دور زدن قانون بوده یا نه، بحث زیاد است؛ اما نکته مهم ادامه حضور برخی از این بازنشسته های کنارگذاشته شده در فدراسیون فوتبال است که در نوع خود شگفت آور خواهد بود.

سرشناس ترین و بحث برانگیز ترین چهره بازنشسته فدراسیون فوتبال بعد از خود کفاشیان که چهار سال پیش با مجوز دولت در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کرد و ماندگار شد، برادر همسر اوست که پست مدیریت امور مالی را برای سال ها اشغال کرده بود و اتاق امنی برای مسائل مالی رئیس همیشه خندان ساخته بود.

 
فامیل بازنشسته کفاشیان درسفر دوبی کنارتیم ملی چه می کند؟
 

از راهروهای فدراسیون فوتبال خبر می رسد به رغم صدور حکم از سوی تاج برای شخصی دیگر و کنار رفتن طباطباییان از سمت مدیریت مالی، طباطباییان برادر همسر کفاشیان به شکل عجیبی در بخش مالی مانده است و مشخص نیست، منصب و جایگاهش در این قسمت چیست؟!

اگر او بازنشسته است و به هر دلیل، رئیس فدراسیون فوتبال میل داشته مسئولیت امور مالی را به فرد معتمد خود بسپارد، چه دلیلی بر ادامه حضور این فرد در فدراسیون و تدوام حضورش در اتاقی است که نبض اقتصادی فوتبال در آن می تپد؟! 

به نظر نمی رسد، اصرار کفاشیان یا خود طباطباییان برای حضور در این جایگاه مهم بی دلیل باشد و شاید هم برخی نگرانی ها از مسائل مالی دوره قبل وجود دارد که رسانه ها و مردم از آن بی خبرند.

به هر حال موضوع به همین جا ختم نمی شود، چون برادر همسر کفاشیان در سفرهای خارجی هم به جولان و مانور خود ادامه می دهد!

در تازه ترین نمونه و مورد از این سفرها، این مالی چی پرسابقه که بارها و بارها همراه تیم های ملی بزرگسالان، جوانان و امید به بهانه حمل یک چمدان ارز راهی کشورهای مختلف شده، در اردوی امارات نیز همراه تیم ملی است و شاگردان کی روش را همراهی می کند.

البته هر چه جستجو کردیم بهانه و دلیلی برای پرواز این بازنشسته خوش سفر با هزینه و بودجه فدراسیون بی پول فوتیال نیافتیم؛ فدراسیونی که سرمربی تیم ملی اش از نداری ها و کمبودها حرف می زند، چرا این مسافران غیرضرور را راهی سفرهایی می کند که هزینه اش تا به دلار محاسبه و حتی مخارج دیگری شبیه حق ماموریت و ... را به همراه خواهد داشت؟

 
وزیر سابق ورزش هم درباره این قوم و خویش کفاشیان مدعی شده بود هزینه سفرهای خارجی فردی از بستگان رئیس یکی از فدراسیون‌های ورزشی، سالیانه ۴۵۰‌میلیون تومان است. به گفته محمود گودرزی، این فرد درعین‌حال برای سفرهای غیرضروری‌اش، سالیانه نزدیک به ۴۰۰‌میلیون تومان هم حق ماموریت دریافت می‌کند. هزینه چنین مدیری طبق محاسبات گودرزی، برای فدراسیون سالیانه نزدیک به یک‌میلیارد تومان آب می‌خورد. اگرچه وزیر ورزش از کسی نام نبرد اما توضیحات قبلی و بعدی او در مورد مسائل و مشکلات فدراسیون فوتبال، این احتمال را تقویت می‌کند که فرد موردنظر، برادر همسر کفاشیان باشد.
 
مشخص نیست، نقش کفاشیان در ادامه این گونه سفرها چیست؛ اما مهدی تاج مسئول این هزینه هاست و اگر او نخواهد، قطعا چنین رویه ای قطع می شود و حتی عذر این افراد غیرقانونی در فوتبال کشور خواسته خواهد شد تا فوتبال برای یک بار هم که شده نفس راحتی بکشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید