واکنش نوبخت به خبر احتمال رد صلاحیت روحانی

کدخبر: ۱۵۷۵۷۰
سخنگوی دولت درباره سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر همکاری دولت در پرونده بابک زنجانی گفت: وزارت اطلاعات می‌تواند اطلاعات پشت پرده را هم در اختیار قوه قضائیه قرار دهد.

به گزارش فارس، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد در پاسخ به این سئوال که واکنش شما نسبت به سخنان اخیر رئیس دستگاه قضایی پیرامون پرونده بابک زنجانی و انتقادات نسبت به عملکرد دولت در بررسی این پرونده اظهارداشت: اولاً از قوه قضاییه تشکر می‌کنیم که درباره این کیس بسیار مهم و با اهمیت که یک فردی بتواند نزدیک به 3 میلیارد دلار که الان عدد و ارقام آن به قیمت روز بیشتر هم است و از اموال، منابع عمومی به این ترتیب یک نفر استفاده کند و قوه قضاییه دارد پیگیری می‌کند ما تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: قطعاً دولت هر کمکی که بخصوص برای بازگرداندن این منابع مردم به خزانه عمومی لازم باشد با قوه قضاییه مساعدت و همکاری داشته باشد همانطور که تا الان داشت باز هم خواهد داشت.

سخنگوی دولت اضافه کرد: همچنین فکر می‌کنیم آن بخش‌هایی که وزارت اطلاعات و دستگاه قضا مکشوف است وزارت اطلاعات می‌تواند اطلاعات کافی پشت پرده و صحنه را هم در اختیار قوه قضاییه قرار دهد تا ما شناسایی کنیم که چطور یک نفر می‌تواند همچین رقمی که رقم بسیار بزرگی است از بیت‌المال را در اختیار بگیرد.

نوبخت تاکید کرد: به هر ترتیب هر موردی قوه قضاییه نظر داشته باشد دولت همکاری می‌کند ضمن اینکه دولت از ابتدا هم پیشگام این اقدام بوده و امیدواریم انشاالله به جای مسائل غیرآنچه که می‌تواند روشن کند این فساد بزرگ را به هیچ دیگر نپردازیم و فقط به این مشغول باشیم که مردم منتظر این اقدام قوه قضاییه در بازگرداندن این منابع به خزانه عمومی هستند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر شما در خصوص اینکه برخی موضوع ردصلاحیت روحانی را در انتخابات آتی مطرح می‌کنند، چیست، گفت: این حرف حرف پوچ و بی‌ربطی است. 

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 گفت: آنقدر کار برای کشور وجود دارد و برای ثبت نام در این انتخابات هم دوره معینی وجود دارد و می‌شود تا آخرین روزش ثبت نام انجام داد منتهی الان هیچ چیزی جز خدمت و کار برای ما نیست و منتقدین هم انشاالله همراهی خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که بحثی که درباره رد صلاحیت آقای روحانی مطرح می‌شود، نظر شما چیست، گفت: این حرف، حرف پوچ و بی‌ربطی است. 

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که بابک زنجانی در اعترافات خود ادعا کرده است که به ستاد انتخابات آقای روحانی در زمان انتخابات کمک کرده آیا این مطلب صحت دارد یا خیر، اظهارداشت: بنده فکر می‌کنم که دولت از ابتدا مطالبه‌گر بود و نسبت به ضرورت و پیگیری و اصرار در برگرداندن اموال و دارایی مردم که در اختیار این فرد یعنی بابک زنجانی بود، دولت مصر بود و الان هم اینگونه است و الان هم پرونده در قوه قضاییه است و انتظار می‌رود با دقت این پرونده رسیدگی شود.

وی افزود: اتفاقاً ما مدعی و متقاضی هستیم قوه قضاییه بدون هیچگونه اغماضی برخورد کند البته تاکید می‌کنم قوه قضاییه که از استقلال کافی برخوردار است و قاطع عمل می‌کند و نیاز به استدعا و خواسته ما نیست ولی باز هم ما خودمان تقاضا می‌کنیم هرکسی ادعایی کرد به آن ادعا رسیدگی شود و بر اساس مستندات داوری شود و نتیجه داوری هم بیان شود. اعلام آمادگی می‌کنیم که هر نوع اطلاعاتی لازم باشد به دستگاه قضا ارائه کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید