رونمایی از لامپ هوشمند هلیا با قابلیت تغییر دمای رنگ

کدخبر: ۱۵۷۶۴۲
در ادامه پیش نمایش CES 2017، امروز شاهد رونمایی از لامپ‌های LED هوشمند هلیا بودیم که قادرند به‌ صورت خودکار تغییر رنگ دهند و بر اساس موقعیت های مختلف تجربه خواب بهتری به افراد می دهند.

به گزارش کلیک شرکت سورا که یکی از شرکتهای تولید کننده لامپ های LED در جهان محسوب می شود در نظر دارد اولین لامپ LED خود را برای کاربری خانگی عرضه کند؛ تولیدات دیگر این شرکت عمدتا مصرف تجاری داشته و این برای اولین بار است که سورا با پیاده سازی ایده ای خلاقانه پا به میدان عرضه محصولات خود برای مصرف کنندگان خانگی گذاشته است. لامپ جدید سورا که هلیا (Helia) نام دارد و در نمایشگاه CES 2017‌ معرفی شده است، برخلاف سایر لامپ‌های هوشمند که از اتصال وای‌فای برای دریافت دستورات بهره می‌برند، از طریق سیم‌کشی عادی به ارتباط با سایر لامپ‌ها می‌پردازد. این تکنولوژی که HomePlug Green Phy نام دارد، سیم‌کشی برقی خانگی را به شبکه‌ی انتقال اطلاعات تبدیل می‌کند. پیش‌تر شاهد کاربرد تکنولوژی مذکور در تقویت‌کننده‌‌های سیگنال وای‌فای، دوربین‌های امنیتی و روترها بودیم.

ویژگی برجسته لامپ‌های هلیا، تنظیم خودکار درجه‌ دمای رنگ با توجه به زمان است. قابلیتی که پیش از این در محصولات جدید اپل با نام شیفت نایت دیده بودیم. شرکت سورا اعلام کرده است که لامپ‌های هلیا نور آبی را در شب و برای جلوگیری از مشکلات خواب، کاهش می‌دهند. فناوری پیشرفته‌ به کار رفته در این لامپ‌ها، با افزایش میزان نور ماورای بنفش سعی بر شبیه‌سازی نور خورشید دارد.

شرکت سورا اعلام کرده است که کاربران با استفاده از این لامپ ها تجربه یک خواب راحت را خواهند داشت و اختلالات خوابی آنها به حداقل خواهد رسید. در آزمایش‌های اولیه، کارشناسان نور ملایم و بهتر هلیا را در مقایسه با سایر محصولات موجود در این بخش تایید کردند.

لامپ‌های LED هلیا با گجتی مخصوص، هوشمند می‌شوند و قابلیت‌های بیشتری را به همراه خواهند داشت. این افزونه‌ها که Smart Snap نامیده می‌شوند، از تعدادی سنسور برخوردارند. البته در ابتدای عرضه‌ی هلیا، تنها یک افزونه در دسترس خواهد بود که سنسور‌های مجاورت و میزان نور محیط را به همراه دارد. بدین ترتیب هلیا به واسطه‌ای این افزونه به‌محض حضور افراد و به‌صورت خودکار روشن خواهد شد. این لامپ‌های هوشمند به‌صورت پیاپی با سایر نمونه‌های موجود در منزل ارتباط برقرار می‌کنند و با توجه به زمان روز، نور خود را تنظیم خواهد کرد.

لامپ‌های هلیا با قیمت ۴۹.۹۵ دلار در کنار ۲۹.۹۵ دلار برای افزونه‌ها، به فروش خواهند رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید