نوجوان داعشی در آلمان دادگاهی می‌شود

کدخبر: ۱۵۷۶۵۳
یک تبعه سوری به اتهام همکاری با داعش و تلاش برای اقدام تروریستی در برلین، امروز در آلمان دادگاهی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران یک نوجوان سوری متهم به تلاش برای ترتیب دادن حملات تروریستی در برلین به نام گروه تروریستی داعش، امروز در آلمان دادگاهی می‌شود.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، «شعث ال-م» در سال 2015 به همراه موج پناهجویان وارد آلمان شده است. دادستانی فدرال آلمان این شخص را متهم کرده که پیش از ورود به آلمان، 2 سال در سوریه به همراه داعش جنگیده است و این گروه تروریستی وی را روانه آلمان کرده تا در برلین اقدامات تروریستی صورت دهد. دروازه براندن‌بورگ و پارلمان آلمان از جمله اهداف وی بوده‌اند.

شعث در 22 مارس گذشته دستگیر شده و از آن زمان تاکنون بازداشت است.

در بیانیه‌ای که دادگاه تهیه کرده است، وی متهم شده که در جریان شرکت در شماری از عملیات‌های داعش در سوریه، سلاح کلاشینکف حمل کرده و برای دیگر شبه‌نظامیان غذا و کالا تهیه کرده است. همچنین این عضو داعش از زمانی که وارد آلمان شده به طور منظم با گروه داعش در ارتباط بوده و حتی به برلین می‌رفته تا مناطقی را که برای حمله تروریستی در نظر گرفته شده بود را بررسی کند.

اتهام عضویت در یک گروه تروریستی خارجی می‌تواند حکم زندان 10 ساله را برای وی به دنبال داشته باشد.همچنین نقض قانون (حمل) سلاح‌های نظامی از دیگر موارد اتهامی وی اعلام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید