راه حل اپل برای کاهش مصرف باتری در مک‌بوک

کدخبر: ۱۵۷۹۳۱
مک بوک‌ پروهای امسال شرکت اپل دارای مشکل باتری هستند و یکی از دلایل این مصرف بالای باتری در این محصولات صفحه نمایش پر مصرفی است که در این دستگاه‌ها استفاده شده است. طبق شایعات جدید، شرکت اپل قصد دارد از صفحه نمایش IGZO در مک بوک پروهای سال 2017 میلادی استفاده کند.

جی اس ام؛ شرکت اپل امسال با مک بوک پروهای 2016 توانست بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد اما چندی بعد از موفقیت این محصولات، اوضاع برای شرکت اپل با مشکل در سیستم گرافیک و مخصوصا باتری کاملا تغییر کرد. یک گزارش از Consumer Reports منتشر شده است که نشان می‌دهد کاربران از وضعیت طول عمر باتری مک بوک پرو شکایت دارند و میزان طول عمر این دستگاه بسیار پایین‌تر از زمانی است که شرکت اپل در تبلیغات و صحبت‌های خود اعلام کرده است.

چندی پیش یک گزارش در سایت MacRumors منتشر شده است که نشان می‎‌دهد به احتمال بسیار زیاد شرکت اپل مک بوک‌های سال 2017 میلادی را باز طراحی کند و برای سخت افزار پر مصرف آن جایگزین‌هایی کم مصرف و با مصرف بهینه پیدا کند. نکته مثبت در مورد این مسئله این است که اپل نیز دست از کار نکشیده است و اعلام کرده که به زودی این مشکل با یک راه حل اساسی بر طرف خواهد شد.

رئیس شرکت دیسپلی میت، آقای Raymond Soneira، در مصاحبه با سایت MacRumors گفته است:

در صورتی که اپل از صفحه نمایش IGZO در مک بوک پروهای سال آینده استفاده کند شاهد روشنایی بالاتر اما با مصرف بهینه انرژی نسبت به پنل‌های کنونی استفاده شده در مک بوک پروها هستیم. همچنین Raymond Soneira در ادامه صحبت‌های خود به مسئله گران بودن صفحه نمایش IGZO اشاره داشت و گفت در صورتی که اپل از این صفحه نمایش‌ها استفاده کند به دلیل مواد استفاده شده خاص در این پنل‌ها شاهد بالا رفتن قیمت تمام شده مک بوک پروهای سال 2017 میلادی خواهیم بود که با این تفاسیر این حرکت از اپل بسیار دور است.

در هر صورت در مک بوک پروهای سال میلادی جاری از نمایشگرهای Si TFT-LCD استفاده شده است به همین دلیل استفاده از صفحه نمایش IGZO باید جذاب و دیدنی باشد. همچنین باید گفت که اپل در سال آینده فقط بر روی صفحه نمایش تمرکز نخواهد داشت و باید دیگر اجزای سخت افزاری این محصولات را ارتقا و بهبود بخشد تا دیگر شاهد چنین مشکلات حاد و بسیار آزار دهنده‌ای در محصولات گران قیمت و محبوب این شرکت نباشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید