ابراهیمی: رد صلاحیت روحانی، حرف بیخودی است

کدخبر: ۱۵۸۰۸۷
عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با بیان این که رد صلاحیت روحانی را بعید می دانم گفت: بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد. بیخود می کنند و حرف بیخودی می زنند؛ این که حتما صلاحیت خود را می گیرند نمی دانم اما دلیلی ندارد رد صلاحیت شوند.

حجت الاسلام والملسمین حسین ابراهیمی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به سوالی در خصوص طرح مساله رد صلاحیت روحانی از سوی برخی افراد اظهار داشت: در رابطه با آقای روحانی چنین فکری نمی کنم. این که رد صلاحیت شود معنایی ندارد و افرادی که به این مساله دامن می زنند به دنبال ایجاد اختلاف هستند وگرنه دلیلی ندارد.

وی با توجه به وحدت و انسجامی که بین طیف های مختلف از جمله اصولگرایان و ایجاد شده و حمایت های جامعه روحانیت مبارز از این طیف، در ارزیابی انتخابات پیش رو گفت: به هر حال اصولگرایان امیدوارند که این تلاش ها را می کنند و کسی تلاش بیمورد نمی کند؛ طبعا امید دارند که موفق شوند لذا همگرایی در گذشته هم آثاری داشته است.
ابراهیمی گفت: ممکن است این همگرایی در شرایطی شدت و ضعف داشته باشد اما وحدت چیزی است که می تواند طیف اصولگرا را موفق کند و تلاش های اصولگرایان برای این است که به موفقیت برسند.
وی افزود: اصولگرایان اصولی دارند و نام اصولگرایی به این معناست که معیار و ملاک دارند. قبلا این ملاک ها توسط جامعتین تنظیم شده و در همان منشور جامعتین که قبلا داده شده طبعا کسی که باید انتخاب شود باید سلبیات را نداشته باشد و مثبت ها را داشته باشد.
ابراهیمی توضیح داد: بنابراین معیارها و ملاک ها مشخص است. سلبی ها و مثبتها، 12 مورد مثبت و 12مورد دیگر منفی است و بر همان اساس افرادی که بخواهند کاندید شوند این ملاک ها در مورد آنها باید رعایت شود.

**کاندیدای پنهانی نداریم
وی با بیان این که ما کاندید پنهانی نداریم گفت: الان ما کاندیدی نداریم. هنوز هیچ چیزی مشخص نشده است که کاندیدی پنهان یا آشکار باشد. جامعتین شفاف است. جامعیت روحانیت مبارز کارش شفاف بوده و پنهان کاری ندارد. مصداق اگر چنانچه مشخص شود قطعا اعلام می شود و تا این لحظه مشخص نشده است.
ابراهیمی در خصوص میزان موفقیت حسن روحانی در انتخابات پیش رو افزود: نمی دانم. چون ارزیابی در انتخابات در ایران دو سه روز آخر است، یعنی هیچ قابل پیش بینی نیست. کما این که در گذشته هم قابل پیش بینی نبود. در نظرسنجی ها روحانی پایین اما در آرا بالا بود، در گذشته هم احمدی نژاد پایین بود اما در عمل جور دیگری شد.
وی گفت: جمعیت خاکستری ما بیش از جمعیت طرفدار اصلاح طلبان و اصولگرایان است و این جمعیت به همان سمت که تمایل پیدا کند همان کفه سنگین تر خواهد بود و اصلا قابل پیش بینی نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید