با 16 مورد از عجیب ترین خودروهای سال 2016 آشنا شوید

کدخبر: ۱۵۸۲۳۰
همواره خودروسازان تلاش دارند تا نبوغ و توانایی خود را در طراحی اتومبیل‌های مفهومی به رخ دیگر سازندگان کشیده و توجه افراد مختلف را به خود جلب کنند.
گجت نیوز؛ به‌علاوه چنین محصولاتی آینده سیستم حمل و نقل و توسعه اتومبیل‌ها را نیز تا حد زیادی دگرگون خواهند کرد. اما در این میان خودروهایی نیز وجود دارند که شاید تاکنون نمونه آنها را ندیده باشید، خودروهایی متفاوت و عجیب که بدون شک هنوز زمان زیادی تا تولید انبوه آنها باقی مانده است. در ادامه می‌خواهیم 16 مورد از عجیب ترین خودروهای سال 2016 را معرفی کنیم.

1. رولز رویس ویژن 100 (Rolls-Royce Vision 100)

عجیب ترین خودروهای سال 2016

طراحی محصول جدید رولز رویس که اواخر مرداد ماه به صورت رسمی معرفی شد، در نوع خود بی‌نظیر است و شاید هیچ چیز به اندازه چرخ‌های جعبه‌ای شکل آن نتواند توجه شما را به خود جلب کند.

عجیب ترین خودروهای سال 2016

از آنجایی که ویژن 100 اتومبیلی خودران است، در بخش داخلی تنها دو صندلی راحتی و یک تلویزیون بزرگ دیده می‌شود.

2. تویوتا یو باکس (Toyota uBox)

عجیب ترین خودروهای سال 2016

خودروی شاسی بلند و تمام‌الکتریکی جدید تویوتا که می‌توان آن را اولین عضو از نسل جدید خودروهای سری ZZ این شرکت در نظر گرفت، توسط جمعی از کارآفرینان جوان این شرکت و با هدف یک دفتر کار همراه، طراحی شده است.

عجیب ترین خودروهای سال 2016

همانطور که مشاهده می‌کنید با حرکت صندلی خودرو، محلی کوچک به‌عنوان دفتر کار ایجاد می‌شود. به‌علاوه امکان تنظیم پنل‌های داخلی و تبدیل آنها به دریچه‌های هوا نیز وجود دارد.

3. فارادی فیوچر FFZERO1

عجیب ترین خودروهای سال 2016

نمایشگاه CES 2016 بود که کمپانی فارادی فیوچر (Faraday Future) از خودروی الکتریکی FFZERO1 پرده برداشت. ظاهر عجیب و البته متفاوت این خودرو نوید محصولی متفاوت را می‌داد اما هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه آن در نظر گرفته نشده است.

عجیب ترین خودروهای سال 2016

بخش داخلی خودرو نیز شباهتی به محصولات اقتصادی ندارد و کابین 45 درجه آن، یادآور خودروهای مسابقه‌ای خواهد بود.

4. مک لارن 675 ال تی (MacLaren 675LT JVCKenwood)

عجیب ترین خودروهای سال 2016

شکل ظاهری جدیدترین محصول شرکت مک لارن همانطور که انتظارش را دارید بسیار زیباست.

عجیب ترین خودروهای سال 2016

اما چنین چیزی در بخش داخلی دیده نشده و فرمان عجیب این خودرو احتمال باعث تعجب شما خواهد شد. شباهت بسیار بالای این فرمان به کنترلرهای کنسول های بازی، می‌تواند حس مسابقه‌ای بودن را به خوبی القا می‌کند. به‌علاوه برای دیدن بخش پشتی نیز از دوربین‌هایی مخصوص استفاده شده است.

5. نسل جدید خودروی آئودی Q3

عجیب ترین خودروهای سال 2016

امکان قرار دادن یک تخته بزرگ موج‌سواری یا ابزار مشابه آن در خودروهای امروزی تقریبا وجود ندارد. اما آئودی با معرفی نسل جدید خودروی الکتریکی Q3 در نمایشگاه خودرو چین، محلی اختصاصی را برای آن در سپر عقبی خودرو در نظر گرفته است.

عجیب ترین خودروهای سال 2016

به‌علاوه سیستم سرگرمی این خودروی مفهومی می‌تواند در کنار نمایش بهترین مسیر برای حرکت و ارائه پیشنهادهای مختلف، نسل جدید Q3 را به متفاوت‌ترین خودرو در نوع خود تبدیل کند.

6. تویوتا ستسونا (Toyota Setsuna)

عجیب ترین خودروهای سال 2016

فروردین ماه بود که کمپانی تویوتا از خودروی ستسونا با بدنه‌ای از جنس چوب رونمایی کرد. این محصول جدید که در آن 866 پنل مختلف چوبی دست‌ساز دیده می‌شود، با تکنیک نجاری و نازک‌کاری سنتی ژاپنی “Okuriari” ساخته شده است.

عجیب ترین خودروهای سال 2016

اگرچه برای ساخت این خودرو از چوب استفاده شده و امکان راندن آن نیز وجود دارد، اما به خاطر عدم وجود استانداردهای لازم برای ورود آن به خیابان، استفاده از آن به صورت عمومی غیر قانونی اعلام شده است.

7. جیپ اف سی 150 کانسپت (Jeep FC 150 Concept)

عجیب ترین خودروهای سال 2016

جدیدترین محصول شرکت جیپ که درواقع تلفیقی از یک خودروی قدیمی و جدید است، بر پایه خودروی “Wrangler” توسعه پیدا کرده و ظاهر آن همانند محصولات 1960 این شرکت است.

عجیب ترین خودروهای سال 2016

صندلی‌هایی با روکش وینیل، ظاهری همچچون خودروهای مخصوص شکار و قطب‌نمای آنالوگ می‌تواند اتومبیل مفهومی جیپ را از دیگر اتومبیل‌ها متمایز کند.

8. رنو ترزور (Renault Trezor)

عجیب ترین خودروهای سال 2016

اما یکی از عجیب ترین خودروهای سال 2016 که در نمایشگاه خودروی پاریس توسط شرکت فرانسوی رنو معرفی شد، «ترزور» بود که شباهت بسیار زیادی به یک سفینه فضایی دارد.

به‌علاوه، دریچه‌هایی شش‌ضلعی روی کاپوت این خودرو تعبیه شده که با حرکت به سمت بالا و پایین، هوا را در آن به گردش در می‌آورد.

9. تسلا مدل اس نعش‌کش!

عجیب ترین خودروهای سال 2016

کمپانی هلندی “Vender der Lans” (که در زمینه تولید نعش‌کش‌ها و خاکسپاری‌ها فعالیت دارد)، خودروی تسلا مدل اس را در همکاری با شرکت‌های رمتزکار و “Busscher BV” و طی 8 ماه، به یک نعش‌کش تبدیل کرده است!

عجیب ترین خودروهای سال 2016

بخش پشتی این خودرو نیز به صورت دستی تغییر کرده و به یک تابوت تبدیل می‌شود. رانندگان با یک بار شارژ این خودرو می‌توانند مسافتی نزدیک به 351 کیلومتر (218 مایل) را طی کنند.

10. لکسوس یو ایکس (Lexus UX)

عجیب ترین خودروهای سال 2016

کمپانی لکسوس، خودروی مفهومی “UX” را در نمایشگاه خودرو پاریس معرفی کرد که برخلاف چهره آن، خبری از عملکرد متفاوت و تکنولوژی‌های عجیب در آن نیست.

عجیب ترین خودروهای سال 2016

سازندگان برای طراحی قسمت داخلی، از سیستم‌های دیجیتالی و آنالوگ استفاده کرده‌اند تا “UX” از هر نظر جذاب باشد. در کنسول این خودرو نیز نمایشگری با ظاهر یک هولوگرام و سیستم سرگرمی اختصاصی لکسوس با شکلی متفاوت‌تر از همیشه دیده می‌شود.

11. خودروی مفهومی UN Lo Res

عجیب ترین خودروهای سال 2016

اوایل سال 2016 بود که یک کمپانی تولیدکننده کفش‌ به نام “UN”، خودروی مفهومی و الکتریکی “Lo-Res” را با ظاهری همچون یک سفینه فضایی، معرفی کرد. این محصول جدید که به عنوان یکی از عجیب ترین خودروهای سال 2016 نیز شناخته می‌شود، از قطعات مثلثی‌شکل مشکی تشکیل شده است.

عجیب ترین خودروهای سال 2016

دیسک‌های الکتریکی با بلند کردن تمام بخش بالایی خودرو، امکان سوار شدن را فراهم می‌کنند. فرمان “Lo Res” نیز به صورت شش‌ضلعی طراحی شده است.

12. پینینفارینا اچ 2 (Pininfarina H2)

عجیب ترین خودروهای سال 2016

کمپانی ایتالیایی پینینفارینا که در زمینه طراحی و تولید بدنه خودروها فعالیت دارد، محصول جدید خود با نام H2 و سوخت هیدروژنی را در نمایشگاه خودرو ژنو به صورت رسمی معرفی کرد.

عجیب ترین خودروهای سال 2016

از این خودروی هیدروژنی که شتاب 0 تا 62 مایل بر ساعت (0 تا 100 کیلومتر بر ساعت) آن 3.4 ثانیه است، تنها 12 تا 14 دستگاه تولید خواهد شد.

13. فولکس واگن BUDD-e

عجیب ترین خودروهای سال 2016

این خودرو درواقع نسخه‌ای مفهومی از مینی بوس الکتریکی شرکت فولکس واگن است که با یک بار شارژ شدن، مسافت قابل توجه 372 مایل (حدود 6000 کیلومتر) را طی می‌کند. طراحی خاص این خودرو باعث می‌شود تا محصول جدید آلمانی‌ها چیزی بین اتوبوس و شاسی‌بلند باشد.

عجیب ترین خودروهای سال 2016

اگر نگاهی به بخش داخلی داشته باشید، احتمالا با ما برای انتخاب “BUDD-e” به عنوان یکی از عجیب ترین خودروهای سال 2016 موافق خواهید بود. صفحه نمایش بزرگ این خودرو علاوه بر پشتیبانی از فرمان‌های حرکتی، امکان یکپارچه شدن با تلفن هوشمند شما را نیز دارد.

14. مرسدس میباخ 6 (Mercedes Maybach 6)

مرسدس با معرفی خودروی مفهومی میباخ 6 تلاش دارد تا روند طراحی و ساخت خودروهای لوکس را به صورت کلی تغییر دهد. هرچند در طراحی بخش بیرونی خبری از المان‌های خودروهای عجیب و غریب نیست.

عجیب ترین خودروهای سال 2016

اما بخش داخلی خودرو همان جایی‌ست که باید به‌دنبال ویژگی‌های خاص میباخ 6 باشید. صفحه نمایش های الکتریکی متعدد در کابین میباخ 6 می‌تواند پیشرفته‌ و هوشمند بودن این اتومبیل لوکس را به تصویر کشد.

عجیب ترین خودروهای سال 2016

15. هوندا NeuV

عجیب ترین خودروهای سال 2016

در نمایشگاه CES 2017 بود که شرکت هوندا با رونمایی از خودروی الکتریکی “NeuV”، توجه علاقه‌مندان به صنعت خودرو را جلب کرد. این خودرو با بهره‌گیری از سیستم هوش مصنوعی بسیار پیشرفته، توانایی ارتباط با راننده و درک احساسات آن را دارد

16. رینسپید Oasis

عجیب ترین خودروهای سال 2016

کمپانی سوییسی رینسپید نیز با حضور خود در نمایشگاه سی ای اس امسال، از خودروی مفهومی “Oasis” پرده برداشت. این محصول را نیز به واسطه طراحی خاص و همینطور قرارگیری گلدان در آن، می‌توان به عنوان از عجیب ترین خودروهای سال 2016 معرفی کرد.

عجیب ترین خودروهای سال 2016

به‌علاوه، صفحه نمایشی بزرگ در بخش داخلی خودرو نیز قرار گرفته که از فرمان‌های صوتی و جسچرهای مختلف پشتیبانی می‌کند. همچنین زمانی که اتومبیل در حالت خودران تنظیم شده باشد، می‌توانید از فرمان به عنوان یک کیبورد نیز استفاده کنید.

در این مقاله تلاش کردیم تا 16 مورد از عجیب ترین خودروهای سال 2016 را معرفی کنیم. هرچند، شاید خودروهای بسیار دیگری نیز وجود داشته باشند که در این لیست هیچ اشاره‌ای به آنها نشده است. اما هدف اصلی، معرفی خودروهای مشهوری بود که احتمالا در آینده بتوانیم آنها را خیابان‌ها ببینیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید