آغاز جنگ فیسبوک با یوتیوب از طریق پرداخت پول به کاربران

کدخبر: ۱۵۸۳۷۰
فیسبوک قصد دارد با پرداخت پول به کاربرانش به جنگ یوتیوب برود. خبرها حاکی از آماده شدن این شبکه اجتماعی برای پخش تبلیغات در میان ویدیوهای انتشاری توسط کاربرانش است.

به گزارش کلیک، گفته می‌ شود بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، فیسبوک در زمینه تبلیغات ویدیویی سیاست تازه‌ ای را دنبال می کند؛ این شبکه اجتماعی تصمیم دارد تبلیغاتی را در دل ویدیوها جای دهد و بیش از نیمی از درآمد حاصل از آن را هم به حساب صاحب ویدیو واریز کند.

این همان درصدی است که یوتیوب که تبلیغات ویدیویی آنلاین را انجام می دهد به صاحبان ویدیو اختصاص می‌ دهد.

فیسبوک تا به حال سه ثانیه تماشای یک کلیپ را به عنوان یک مورد تماشا ثبت می‌ کرد. این سبک شمارش مورد اختلاف است، به ویژه از زمانی که ویدیو ها در فید به صورت خودکار پخش می‌ شوند. اما طبق شواهد در حال حاضر مدت‌ زمان تماشای ویدیو برای دست‌ اندر کاران فیسبوک مهم‌تر از شمار دفعات تماشای ویدیو ها شده است.

بر اساس خبری که پایگاه اینترنتی رکورد منتشر کرده، در میانه‌ ویدیو های تبلیغاتی پخش می‌ شود که مخاطب دست‌ کم ۲۰ ثانیه آن ها را تماشا کند و طول کلیپ هم کمتر از ۹۰ ثانیه نباشد. به عبارت دیگر، فیسبوک از تهیه‌ کنندگان ویدیو می‌خواهد کلیپ‌ های طولانی‌ تر و البته جذاب‌ تری تولید کنند تا در سود تبلیغات سهیم شوند.

کارشناسان عرصه اینترنت انتظار دارند که در سال‌ های پیش رو بخش عمده محتوای منتشرشده در اینترنت در قالب ویدیو باشد. فیسبوک هم مدت‌ هاست که بر این مدیوم متمرکز شده و کاربران خود را به‌ طور مستقیم و غیر مستقیم به تولید و انتشار بیشتر ویدیو کلیپ تشویق می کند. پخش مستقیم در فیسبوک و همچنین برجسته‌ تر کردن ویدیو ها در خبر خوان این شبکه اجتماعی، شاهدی بر این ادعا است.

این تمرکز از قرار معلوم بی‌ تأثیر هم نبوده است. مارک زاکر برگ، بنیانگذار فیسبوک، در آغاز سال ۲۰۱۶ در گزارشی فصلی خود خبر داد که کاربران این شبکه اجتماعی روزانه ۱۰۰ میلیون ساعت ویدیو در فیسبوک تماشا می‌ کنند.

گوگل با راه‌ اندازی گوگل‌ پلاس تلاش کرد بخشی از کاربران شبکه‌ های اجتماعی را به سمت خود بکشد. این غول اینترنتی با وجود همه‌ امکانات خود اما نتوانست به رقیبی جدی برای فیسبوک تبدیل شود. به نظر می‌ رسد فیسبوک با استراتژی تازه خود در عرصه تبلیغات آنلاین قصد دارد بخت خود را در رقابت با یوتیوب و مالک آن، گوگل مورد آزمایش انجام دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید