اگر نگاه منصوریان این است آکادمی را تعطیل کنیم

کدخبر: ۱۵۸۵۴۷
پیشکسوت استقلال معتقد است اگر سرمربی آبی‌پوشان عنوان کرده که آکادمی این باشگاه نیاز به جراحی دارد و نگاهش این است پیشنهاد می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، مصاحبه چند روز پیش مربی سابق جوانان استقلال بر علیه مدیر آکادمی این باشگاه و یکی از اعضای هیات مدیره، بار دیگر پرونده‌ای به اسم «آکادمی استقلال» را در فوتبال ایران باز کرد تا بحث‌های تکراری در خصوص تیم‌های پایه آبی پوشان نقل محافل شود. در همین رابطه پیمان صاحب جمعی سرمربی تیم امید استقلال که از پیدایش دوباره این بحث‌ها و مصاحبه اخیر علیرضا منصوریان سرمربی استقلال دلخور بود در گفتگو با  مهر توضیحاتی ارائه داد.

 

* از منصوریان انتظار این مصاحبه را نداشتم

سرمربی امید استقلال با اشاره به صحبت‌های سرمربی آبی پوشان اظهار داشت: من از ته قلب منصوریان را دوست دارم و موفقیت او برای من خیلی مهم است. برای همین علاقه قلبی، صادقانه می‌گویم از او انتظار نداشتم اینگونه در خصوص آکادمی استقلال قضاوت کند و بگوید این آکادمی نیاز به جراحی دارد. به ضرس قاطع می‌گویم آقای منصوریان جراحی در آکادمی صورت گرفته و این تیم در این مقطع به جای جراحی، به حمایت نیاز دارد. یکی از افرادی که باید از آکادمی و تیم‌های پایه حمایت کند خود شما هستید.

 

* بازیکنان چشم به راه منصوریان بودند

بعد از آنکه آقای منصوریان عنوان کردند برای تماشای بازی تیم امید استقلال به ورزشگاه می‌روم، همه بازیکنان ما چشم به راه ایشان بودند و تا آخرین لحظه‌ای که آماده به میدان رفتن می‌شدند سراغ او را می‌گرفتند. حتی بعد از به صدا در آمدن سوت پایان بازی در نیمه اول چند بازیکن هنگام ورود به ورزشگاه فقط همین را پرسیدند که منصوریان آمده؟ ای کاش آقای منصوریان کمتر از آکادمی فاصله می‌گرفت و این بازیکنان که آینده سازان فوتبال ایران هستند را بیشتر زیر نظر می‌گرفت. قطعا از این بابت باشگاه استقلال سود می‌کرد نه ضرر.

 

* ما برای استقلال تلاش می‌کنیم نه باشگاه های دیگر

سرمربی تیم امید استقلال با اشاره به حضور چند بازیکن تیم‌های پایه استقلال در تیم بزرگسالان گفت: خدا را شکر که همین آکادمی به قول بعضی‌ها بیمار و مریض، خروجی های خوبی دارد. همین الان بازیکنانی مثل محسن کریمی، سید مجید حسینی، امید نور افکن، علیرضا رمضانی و یعقوب کریمی محصول آکادمی استقلال هستند. حتی محمد انصاری ستاره ملی پوش پرسپولیس هم از تیم‌های پایه استقلال به فوتبال معرفی شد.

الان هم اگر ما تلاش می‌کنیم، برای این است که برای تیم استقلال پشتوانه سازی کنیم. ما که برای تیم‌های سپاهان و ذوب آهن و تراکتورسازی و دیگران بازیکن نمی‌سازیم. برای تیم بزرگسالان استقلال بازیکن می‌سازیم.

در حال حاضر هم بازیکن بازیکنان بسیار توانمند و آینده داری در تیم امید داریم که به شما قول می‌دهم کمتر از دو سال در رده بهترین بازیکنان ایران قرار خواهند گرفت. البته به شرطی که همین بازیکنان مسیرشان از راه درست منحرف نشود.

 

* پیشنهاد می دهم آکادمی را تعطیل کنید

اگر نگاه آقای منصوریان به آکادمی همین است که در مصاحبه خود گفتند و قرار است ایشان با آکادمی ارتباطی نداشته باشند، به مدیرعامل باشگاه پیشنهاد می‌دهم تا زمانی که ایشان سرمربی استقلال هستند فعالیت های آکادمی تعلیق شود. چون همه انگیزه‌های بازیکنان تیم های پایه رسیدن به تیم بزرگسالان است و اگر قرار است این انگیزه هم کشته شود، پس بهتر است که تیم های پایه کلا تعطیل شوند و این بازیکنان به آکادمی باشگاه های دیگری بروند که شانس رسیدن به تیم بزرگسالان شان را داشته باشند.

 

* سالم ترین آکادمی یک دهه اخیر را داریم

متاسفانه جوری روی آکادمی استقلال تبلیغات منفی صورت گرفته که انگار یک مشت انسان از خدا بی خبر آنجا فقط منتظر چپاول خانواده‌ها هستند. در حالی که با قاطعیت عنوان می‌کنم که سالم ترین آکادمی یک دهه اخیر را داریم. از روزی که صادق ورمزیار مدیریت این آکادمی را بر عهده گرفت واقعا آکادمی جراحی شد. ما نه تنها حتی یک ریال از هیچ بازیکنی نگرفتیم، بلکه هر بازیکنی هم که از گذشته در تیم بود و پولی داده بود و متوجه شدیم بلافاصله از تیم ها اخراج کردیم.

 

* بهترین مربیان ممکن در تیم های پایه کار می کنند

این را به پای تعریف از خودم نگذارید. اما با رزومه ای قوی و پر بار در مربیگری هدایت تیم امید استقلال را پذیرفتم. من با ۱۲ سال سابقه مربیگری و عمدتا در لیگ برتر به آکادمی استقلال آمدم. در تیم جوانان استقلال هم فردی مثل سیروس دینمحمدی کار می‌کند که خودش فصل گذشته دستیار پرویز مظلومی بوده و دستیار او نیز ایوب اصغرخانی است که سالها سرمربی تیم جوانان استقلال بود. با جرات باید گفت که بهترین مربیان ممکن در تیم های پایه استقلال حضور دارند.

خود من وقتی سرمربی این تیم شدم، امید ها در رده دوازدهم جدول بودند اما الان در رده چهارم جدول هستیم و به رده‌های بالاتر هم چشم داریم. ضمن اینکه فوتبالی بسیار مدرن هم بازی می‌کنیم.

 

* فردوسی پور دنبال چه چیزی می‌گردد؟

آقای فردوسی پور باز هم به ظاهر به فساد در فوتبال ورود کرد و این برنامه هم بی نتیجه به پایان رسید. انگار پایان برنامه باز بود که مردم خودشان نتیجه بگیرند. ضمن این که من اصلا با کل این نوع برنامه سازی حرف دارم. به نظرم اگر فردوسی پور واقعا دنبال سالم سازی در فوتبال است، به جای آنکه چند تا فایل صوتی از یکسری آدم های مجهول الهویه را از آنتن رسانه ملی پخش کند تا یک بی اعتمادی ملی به فوتبال ایجاد کند، این فایل‌های صوتی را خصوصی به مقامات ذیربط بدهد تا خودشان به موضوع رسیدگی کنند.

حرف و حدیث پشت سر همه هست. مگر پشت سر خود فردوسی پور حرف نیست؟ یکسری آدمهای مجهول الهویه هم بیایند پشت تلفن در باره او صحبت کنند و فایل صوتی آن را منتشر کنند خوب است؟ آنوقت مردم هم به برنامه نود بدبین نمی‌شوند؟

 

* برنامه نود در خلوت شدن ورزشگاه ها نقش دارد

بعدا می‌گویند چرا مردم دیگر ورزشگاه نمی‌روند. خب دلیلش همین است که رسانه ملی و برنامه نود بارها با چنین برنامه سازی‌هایی مردم را به فوتبال بد بین و بی اعتماد کردند. الان همه مردم فکر می‌کنند کل فضای فوتبال را فساد فرا گرفته است. هم فکر می کنند در تیم‌های پایه چه می‌گذرد. بدبین شدن مردم به فوتبال اصلا اتفاق خوشایندی نیست و یکی از اصلی ترین عوامل بدبینی مردم به فوتبال به خاطر همین برنامه‌های نود است.

 

* همه تیم‌های پایه هزینه می‌کنند به جز استقلال

ناچارم که از باشگاه خودم، استقلال به خاطر بی توجهی محض به تیم‌های پایه گله‌ای ویژه کنم. همه باشگاه‌های تهرانی مثل سایپا، پیکان، پرسپولیس و دیگران برای تیم‌های پایه شان خوب هزینه می‌کنند، اما در باشگاه استقلال اصلا انگار تیم‌های پایه وجود ندارد. رقابت ما با دیگر تیم ها نابرابر است. تیم‌های دیگر با امکانات مالی و خوابگاهی که در اختیار دارند بهترین‌ها را به خدمت می‌گیرند اما باشگاه استقلال در این زمینه هم مظلوم واقع شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید