این گیاه را به جای آدامس های شیمیایی بجوید

کدخبر: ۱۵۸۷۰۸
برخی از گیاهان دارویی می توانند باعث احساس آرامش و خوشبو شدن دندان ها شوند بدون آنکه مواد سمی را وارد بدن کنند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند مصرف آدامس با طعم های مختلف می تواند اثرات درمانی و مفیدی بر سلامت بدن بگذارد.

محققان در یک پژوهش دانشگاهی داوطلبان را به چند دسته تقسیم کرده و جویدن انواع طعم های مختلف آدامس از جمله نعناع، آناناس، دارچین، پونه، هندوانه و سایر مزه های رایج در آدامس ها را بر روی آنها آزمایش کرده اند.

پس از جویدن آدامس کارشناسان آزمون تست هوشیاری و تمرکز ازداوطلبان گرفته و دریافتند آن دسته از داوطلبان که آدامس آناناسی و نعناعی جویده بودند بهتر به سوالات پاسخ دادند اما در سایر طعم ها نتیجه محسوسی بدست نیامد.

آدامس از مواد مختلفی تشکیل شده و انواع برندها این روزها در بازارهای جهانی وجود دارد، برخی از آنها از طعم دهنده های مصنوعی استفاده می کنند که مصرف زیاد آنها می تواند به بدن آسیب برساند.

جویدن آدامس به میزان کم می تواند باعث کاهش استرس، افزایش توان ذهنی، پاک کردن میکروب ها و باقیمانده های غذا از کنار دندان ها، ماساژ صورت و تقویت عضلات گونه، خوشبو کردن دندان، روان سازی مزاج و احساس شادی و نشاط شود اما مصرف بیش از حد آن به دلیل وجود مواد شیمیایی می تواند سموم مختلف را وارد بدن کند و زمینه ساز ابتلای انسان به انواع بیماری ها شود.

کارشناسان بهداشتی به جای مصرف آدامس به افراد توصیه می کنند برای حفظ سلامت بدن ازساقه یا گل میخک استفاده کنند و آن را بجوند.

میخک دارای طعم و مزه فوق العاده مطبوعی است و قوی تر از هر برند آدامس جویدنی می تواند دهان شما را خوشبو و میکروب های روی زبان و کناره دندان ها را از بین ببرد.

میخک دارای طبع گرم است و می تواند نفخ معده را از بین ببرد، همچنین از دیگر خواص میخک کمک به هضم مواد غذایی در روده است.

این گیاه دارویی حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های ضروری برای بدن است و می تواند با ابتلا به بسیاری از بیماری ها مقابله کند.

یکی از روش های درمانی سنتی برای درمان مشکل دندان درد استفاده از میخک و گذاشتن آن بر روی ناحیه ملتهب است و همچنین جویدن آن می تواند از عودمجدد دندان درد و بروز پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

گفتنی است، برای جویدن و استفاده از این گیاه دارویی باید از نداشتن حساسیت غذایی به آن اطمینان پیدا کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید