اولویت دولت ترامپ علیه کره شمالی

کدخبر: ۱۵۹۰۸۳
کاخ سفید هدفش برای توسعه بیشتر سیستم‌های دفاعی به منظور آماده شدن برای "حملات موشکی کره شمالی و ایران" را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، دولت جدید این کشور اهداف جدید دفاعی خود را مطرح کرد.

کاخ سفید اعلام کرد: دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا بالاترین سطح آمادگی نظامی را دنبال خواهد کرد. به همین منظور آمریکا به تمام ابزاری که در اختیار دارد نیاز خواهد داشت. همانطور که دونالد ترامپ در سخنرانی تحلیف خود بر "ارجحیت آمریکا" تاکید کرد، نمی‌توانیم اجازه دهیم دیگر کشورها از ظرفیت نظامی ما فراتر روند.

کاخ سفید افزود: از منظر سیاسی دولت جدید آمریکا تامین خواسته دفاعی موجود را که بودجه نظامی آمریکا را پوشش می‌دهد کنار خواهد گذاشت و بودجه جدیدی را برای تقویت ارتش‌مان ارائه خواهد داد.

ترامپ این بودجه جدید را برای "بازسازی ارتش" در نظر گرفته است.

این در حالی است که دونالد ترامپ رسیدگی به برنامه‌های جنجال برانگیز ساخت جنگنده‌های گران قیمت اف 35 را اساس برنامه‌هایش برای کاهش بودجه اعلام کرده و متعهد شده تا به طور کامل هزینه‌ها را کاهش دهد. در حالیکه ترامپ بارها حمایت خود از ارجحیت و برتری توانایی‌های پنتاگون را مطرح کرده اما گفته است که می‌خواهد پنتاگون با پول اندک به طور کارآمدی فعالیت کند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده که برآورد شده نزدیک به 1.45 تریلیون دلار به برنامه نسل پنجم جنگنده‌های اف 35 تزریق شده که شامل برنامه‌ها برای خرید 2000 جنگنده‌ اف 35 دیگر است.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که ترامپ می‌خواهد چه نوع سیستم‌های دفاع موشکی را توسعه دهد.

یک روز پیش از برگزاری مراسم تحلیف آمریکا راکت اطلس 5 را که حامل یک ماهواره بود برای نظارت بر لحظه شلیک و مقصد موشک‌های دشمن به فضا پرتاب کرد.

یکی دیگر از حوزه‌های دفاعی که آمریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ به شدت آن را تقویت و دنبال می‌کند، حوزه دفاع سایبری است.

کاخ سفید در وب سایت خود گفت: جنگ سایبری یک میدان نبرد در حال ظهور است. ما باید هرکار که می‌توانیم برای تضمین امنیت اسرار امنیت ملی و سیستم‌هایمان انجام دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید