وجود میانبرهای قانونی برای جلوگیری از فعالیت ساختمان های ناایمن

کدخبر: ۱۵۹۲۶۲
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: میانبرهای قانونی وجود دارد که روند توقف فعالیت های ساختمان های نا ایمن را طولانی می کند.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حضور مدیران در صحنه حادثه می تواند قوت قلب برای تلاشگران و افراد اجرایی در صحنه باشد، گفت: عملیات خاکبرداری  در حال انجام است و می تواند برخی بازدیدها سرعت فعالیت ها را کاهش دهد.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی قوی حاضر شدند اما سازه های سنگین که از بالای ساختمان باید جدا شود فعالیت را کند می کند که طبق برنامه ریزی انجام شده و با برش هایی که در حال انجام است بخش مهمی از کار به زودی به  اتمام می رسد و پس از آن عملیات خاکبرداری با سرعت بیشتر دنبال خواهد شد.

قناعتی با بیان اینکه حضور مسئولان در صحنه را از دو زاویه می توان ارزیابی کرد، افزود: مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز حضورشان در صحنه لازم است. برخی مسئولان این برای دلگرمی و خسته نباشید به صحنه می آیند زیرا اگر بازدیدی نداشته باشند بعدا گفته می شود یک خدا قوت نیز به ما گفته نشد.

وی در خصوص ساختمان های تجاری  نا ایمن دیگری که در سطح شهر همانند پلاسکو فعالیت می کنند، گفت: متاسفانه میانبرهای قانونی در خصوص برخورد با این نوع تخلفات زیاد است. چند سال است که حکم قطعی قلع و قمع طبقه آخر علاءالدین صادر شده اما محاکم مختلف اجرای این حکم را به تاخیر می اندازند. در خصوص اجرای این حکم همه اعضای شورا بسیج شدند اما می بینیم این ساختمان که از نظر ایمنی نیز دچار مشکل است همچنان فعالیت های خود را ادامه می دهد.

قناعتی اضافه کرد: اگر در خصوص پلاسکو هم همین تصمیمی را می گرفتیم که در خصوص علاءالدین گرفتیم و بر بسته شدن آن پافشاری می کردیم هزاران راه میانبر برای اجرای قانون پیدا می شد. باید بساط این گونه تفاهمات برچیده شود یا کمیسیون ماده ۱۰۰ را قبول داریم و معتقدم که یک تعداد افراد عاقل در آن تصمیم گیری می کنند بایداحکام  آن را اجرایی کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید