افزایش روز افزون محبوبیت آیفون ۵٫۵ اینچی

کدخبر: ۱۵۹۴۳۲
اپل با عرضه‌ی مدل ۵/۵ اینچی آیفون ۶ در کنار مدل ۴٫۷ اینچی در سال ۲۰۱۴ همه را شگفت‌زده کرد. اما این حرکت تا حدودی قابل پیش‌بینی بود چرا که سامسونگ و سایر شرکت‌های سازنده‌ی چینی رفته‌رفته در حال تصاحب بازاری بودند که کاربرانش رفته‌رفته فقط به خرید تلفن‌های هوشمند با صفحات‌نمایش بزرگ فکر می‌کردند.

به گزارش کلیک، واقع اپل برای پیشرفت، هیچ راه‌ گریزی به غیر از بزرگ‌تر کردن صفحه‌نمایش نداشت. اگر نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه‌ی Consumer Intelligence Research Partners را قبول کنیم، باید اذعان کنیم که استراتژی این شرکت موفقیت‌آمیز بوده و آیفون ۵/۵ اپل را نجات داده است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی از صحبت با ۵۰۰ نفر به دست آمده و بین ماه اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۶ انجام شده است. جالب اینجاست که از بین خریداران آیفون جدید در سه ماهه‌ی آخر ۲۰۱۷، ۳۲ درصد از آنها iPhone 7 Plus را انتخاب کرده‌اند، در حالی که ۴۰ درصد دیگر مدل ۴٫۸ را ترجیح داده‌اند. اگر این عدد را با بازه زمانی سال قبل مقایسه کنیم، می‌بینیم که تنها ۱۹ درصد از خریداران iPhone 6s Plus را انتخاب کرده‌اند. با بررسی این آمار و ارقام متوجه این نکته می‌شویم که خریداران آیفون‌های بزرگ‌تر تنها در طی یک سال، دو برابر بیشتر شده‌اند. اما این روند همچنان ادامه خواهد داشت؟

زمانی که صحبت از خرید تلفن‌هوشمند جدید می‌شود نقش بسیار مهم قیمت در انتخاب محصول را نباید دست کم گرفت. بسیاری از کاربران حاضر نیستند به سادگی ۲۹۹ دلار برای خرید یک آیفون ۵/۵ اینچی هزینه کنند. اما اگر اپل موفق شود قیمت مدل جدید را حدود ۹۹ دلار کاهش دهد، شکی نیست که شاهد موفقیت هر چه بیشتر این شرکت خواهیم بود.

حتی در صورت انجام چنین کاری این رقم همچنان برای خرید یک تلفن‌هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ، زیاد به نظر می‌رسد. البته شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی آیفون ۸ با صفحه‌ نمایش ۵٫۸ اینچی که از پنل OLED استفاده می‌کند هم به گوش می‌رسد. اما هنوز اخباری رسمی در این مورد منتشر نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید