تا کنون چند کانال تلگرامی ثبت شده!؟

کدخبر: ۱۵۹۴۷۷
دبیر شورای عالی فضای مجازی از ثبت‌نام ۲۵۰۰ کانال تلگرامی خبرداد و گفت: بزرگ‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و ثبت‌نام کنندگان از سیاست‌های تشویقی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه همایش پیشگیری از سرقت علمی در جمع خبرنگاران از ثبت نام 2500 کانال تلگرامی در سامانه وزارت ارشاد خبرداد و اظهارداشت: با توجه به اینکه بزرگ‌ها (کانال‌های بزرگ) ثبت نام کرده‌اند معتقدم برای شروع خوب بوده است.

وی ادامه داد: کانال‌های ثبت نام کرده از سیاست های تشویقی از جمله تبلیغات و اخذ پروانه نقش فرهنگی برخوردار می‌شوند که البته بحث تبلیغات هنوز به تصویب نرسیده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: کانال‌هایی که ثبت نام نکنند در طول زمان به دلیل اینکه غیر قانونی هستند با معذوریت مواجه خواهند شد.

فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که با ساماندهی مدیریت کانال‌های تلگرامی با کانالهایی که مدیریت آنها در خارج انجام می‌شود، چگونه برخورد خواهد شد، گفت: جرایم از طریق پلیس فتا پیگیری می‌شود و هم‌اکنون نیز تلگرام در حوزه جرایمی که بین‌المللی است با ما همکاری دارد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر تفسیر این مصوبه ساماندهی کانال‌های تلگرامی دارای بیش از 5 هزار کاربر از ابتدا تاکنون که ابتدا اعلام شد در صورت عدم ثبت‌نام این کانال‌ها مسدود می‌شوند و سپس اعلام شد کانال‌های ثبت نام نشده مسدود نخواهند شد آیا مصوبه مکتوب در این باره وجود دارد، گفت: مصوبه این تصمیم مکتوب است و به سازمان‌ها نیز ابلاغ شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید