درخواست شهردار برلین از ترامپ

کدخبر: ۱۵۹۶۶۴
شهردار برلین با اشاره به خاطرات دیوار برلین در دوران جنگ سرد، دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا مبنی بر ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله، مایکل مولر، شهردار برلین پایتخت آلمان، شهری که تجربیات تلخی در دوران نصب دیوار برلین که شهر را به دو قسمت تقسیم کرده بود،‌ دارد، در نامه‌ای از دونالد ترامپ خواست که این دیوار را نسازد.

به نوشته وی، برلین شهر تقسیم شده اروپا، شهر آزاد اروپا، نمی‌تواند در برابر کشوری که در نظر دارد دیوار جدیدی بسازد، سکوت کند.

وی در این نامه با اشاره به دیوار برلین آورد: در نهایت مردم آلمان توانستند بر این تقسیم‌بندی غلبه کنند، زمانیکه مردم توانستند ایست بازرسی بر اندنبورگ را که مهمترین سمبل این تقسیم‌بندی بود، برچینند، بر دیوار برلین پیروز شده و آن را تکه تکه و خرد کردند.

به موجب این نامه، اکنون در آغاز قرن ۲۱ ما نمی‌توانیم قبول کنیم آمریکایی‌ها کسانی که بخش اعظمی از پیروزی خود را مدیون آنها هستیم خود دست به چنین کاری بزنند.

او در ادامه آورد: من از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهم که آن مسیر پر پیچ و خم انزوا را نرود، اکنون در هر جایی از جهان مانند کره شمالی و قبرس که این دیوارها کشیده شده‌اند، دیگر آزادی وجود ندارد و مردم در رنج و عذاب هستند.

وی در ادامه این نامه به اظهارات رونالد ریگان، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا درباره لزوم خراب کردن دیوار برلین اشاره کرد و از ترامپ خواست این اظهارات را به یاد آورد و این دیوار را نسازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید