سقف سنی بیمه زنان خانه‌دار افزایش یافت

کدخبر: ۱۵۹۶۹۵
مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان از افزایش سقف سنی بیمه زنان خانه‌دار خبر داد و گفت: سقف سنی بیمه مذکور از 45 به 50 سالگی افزایش یافت.

مسعود علیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زنان خانه‌دار استان زنجان آن‌طور که باید از بیمه مذکور استقبال نمی‌کنند و از مزایای آن اطلاع ندارند. این در حالی است که زنان خانه‌دار می‌توانند به صورت خوداظهاری، با عنوان شغلی «خانه‌دار» اقدام به پرداخت حق بیمه کنند و از تعهدات قانونی تامین‌اجتماعی در بازنشستگی و دیگر خدمات بهره‌مند شوند.

این مسئول ادامه داد: نرخ حق بیمه پرداختی در خصوص بیمه زنان خانه‌دار 14، 16 و20 درصد است که نرخ 14 درصد، مزایای بازنشستگی و فوت پس از بازنشستگی، نرخ 16 درصد، بازنشستگی و فوت قبل و پس از بازنشستگی و نرخ 20 درصد نیز تعهدات بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که استان زنجان، 100 هزار نفر زن خانه‌دار فاقد پوشش بیمه دارد، افزود: شاید قریب به اتفاق این زنان اطلاعی از مزایای بیمه زنان خانه‌دار ندارند و جالب آن‌که به محض آگاهی از بیمه مذکور استقبال می‌کنند. در حال حاضر نیز ماهیانه در حدود 400 زن خانه‌دار توسط شعبات تامین اجتماعی پذیرش می‌شوند و تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار قرار می‌گیرند ولی باید این تعداد را به 4 هزار نفر در ماه افزایش دهیم؛ در واقع فعلا با نقطه مطلوب فاصله داریم.

علیاری خاطرنشان کرد: بدون شک با افزایش سقف سنی، زنان خانه‌دار بیشتری به شعبات تامین‌اجتماعی مراجعه می‌کنند و مشمول این بیمه می‌شوند. البته زنان خانه‌دار تحت پوشش بیمه، هر زمان که مشغول به کار شوند، می‌توانند از تعداد ماه‌هایی که حق بیمه خانه‌داری پرداخت کرده‌اند به‌عنوان سابقه استفاده کنند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان یادآور شد: همه زنان خانه‌داری که تمایل به پرداخت حق بیمه بر اساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد را دارند و فاقد رابطه استخدامی و مزدبگیری با موسسات و کارگاه‌های مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند، می‌توانند در صورت احراز شرایط مقرر و با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه محل سکونت مبادرت به ارائه تقاضا، انعقاد قرارداد بیمه و پرداخت حق بیمه کنند و به تبع آن حسب مورد مطابق ضوابط از تعهدات قانونی مربوطه شامل بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت و خدمات درمانی سازمانی برخوردار شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید