گوگل کروم نسخه موبایلی بسیار سریع خواهد بود

کدخبر: ۱۵۹۷۳۱
به زودی نسخه جدیدی از مرورگر موبایل گوگل کروم عرضه خواهد شد که نسبت به نسخه های قبلی سریع تر است و مصرف باتری آن نیز نسبت به نسخه های قبلی بسیار کمتر است که خبر خوبی برای کاربرانی که با گوشی وبگردی می کنند محسوب می شود.

به گزارش کلیک، طبق اخبار منتشر شده، اعضای تیم سازنده گوگل کروم به تازگی تصمیم خود را برای عرضه نسخه جدیدی از مرورگر موبایل خود اعلام کرده اند. این نسخه در بارگزاری صفحات وب سریع تر خواهد بود. اعضای تیم سازنده مرورگر گوگل کروم مدعی هستند که این نسخه جدید در باز کردن صفحات وب، ۲۸ درصد سریع تر خواهد بود.

معمولا هنگامی که کاربران مرورگرهای موبایل، صفحه ای را بارگزاری می کند، مرورگرها ابتدا سرور وب را برای یافتن کش های قابل استفاده بررسی می کنند. این کار باعث می شود برای هر صفحه هزاران درخواست در تعداد زیادی از دامنه ها ایجاد شود. چنین مشکلی ممکن است در نسخه دسکتاپ مرورگرها وجود ندارد؛ اما این مشکل در نسخه های موبایل مروگرها باعث ایجاد تاخیر و کندی عملکرد آن ها می شود.

معمولا کاربران صفحات را یا برای اینکه ناقص هستند، مجددا بارگزاری می کنند و یا برای رفرش کردن صفحات (به روز کردن مطالب صفحه)، این کار را انجام می دهند. مشکل ناقص بودن صفحات وب، معمولا با بارگزاری مجدد برطرف می شود؛ اما رفرش کردن صفحات ممکن است کمی با تاخیر انجام شود. در نسخه جدید موبایل گوگل کروم این مشکل تا حدودی برطرف خواهد شد. در این نسخه جدید تنها کش های اصلی بررسی خواهمد شد و صفحه به صورت عادی بارگزاری می شود.

طبق گفته توسعه دهندگان، این نسخه جدید نه تنها سریع تر از نسخه های قبلی است، بلکه مصرف باتری آن نیز کمتر است و پهنا باند کمتری نیز مصرف می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید