دو استقلالی پرچم پرسپولیس را بالاتر بردند

کدخبر: ۱۵۹۷۹۲
«شهر باید به پرسپولیس صدرنشین عادت بکند». هواداران چالاک ترین تیم این روزهای فوتبال ایران حق دارند اینطور کُری بخوانند.

به گزارش عصرایران؛ احسان محمدی- «شهر باید به پرسپولیس صدرنشین عادت بکند». هواداران چالاک ترین تیم این روزهای فوتبال ایران حق دارند اینطور کُری بخوانند. آنها با پیروزی 2-0 در قم مقابل «صبا» که ابداً سعی ندارد به «طوفان» تبدیل شود، با شش امتیار اختلاف نسبت به جدی ترین تعقیب کننده شان تراکتورسازی با اقتدار در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفتند.

هواداران پرسپولیس آنقدر از نمایش تیم شان در این فصل لذت می برند که بدشان نمی آید لابلای تشویق هایشان، در حمایت از برانکو برای کارلوس کی روش کُری بخوانند و حتی تیم ملی را برای یک دیدار دوستانه دعوت کنند! اما آنها موفقیت شان در این هفته از لیگ را مدیون دو مدافع پیشین استقلال هستند.

در دیدار حساس و جنجالی تراکتورسازی – ماشین سازی که با تساوی صفر- صفر خاتمه یافت، محمد ابراهیمی ستاره این روزهای تراکتور پنالتی اش را هدر داد. ضربه اول او را سید مهدی اسلامی به زیبایی مهار کرد و در ریباند امین حاج محمدی مدافع سابق استقلال که برای نخستین بار پیراهن تیم ماشین سازی را به تن می کرد با یک حرکت استثنایی مانع از گل شدن توپ شد تا تراکتورسازان از پیروزی باز بمانند، دو امتیاز حساس دیگر را از دست بدهند و فاصله شان با پرسپولیس افزایش پیدا کند.

در قم هم در حالیکه بازی پرسپولیس مقابل صبا در غیاب طارمی و احمدزاده دو عنصر تهاجمی این تیم گره خورده بود، این حنیف عمران زاده مدافع سابق استقلال بود که قفل بازی را گشود! او که همیشه برای پرسپولیسی ها خیلی خوب کُری می خواند تا قبل از این حرکت تقریباً تمام ضربه های سر اول را زده بود اما روی ارسال کرنر و ضربه سر وحید امیری، در شرایطی نامتعادل دروازه صبا را باز کرد تا بهترین هدیه ممکن را به قرمزها بدهد.

هدیه ای شیرین تر از همه سوهان هایی که آنها از قم به تهران سوغات آوردند. گل دوم پرسپولیس که روی یک پنالتی ضربه پنالتی چیپ توسط رامین رضاییان به ثمر رسید عیش آنها را کامل کرد. گل زدن به محسن فروزان که او هم زمانی آبی پوش بود.

جوان های منصوریان تازه دارند دل هواداران استقلال را به دست می آورند. در حالیکه روی سکوها برخی از تماشاگران «افتخاری» مدیرعامل باشگاه را «پرسپولیسی» خطاب می کردند انگار بازیکنان استقلال و پیکان برای زدن گل های زیبا با هم تبانی کرده بودند. در یک روز بارانی سه گل زیبای امید ابراهیمی، امید نورافکن و علی قربانی برای استقلال، دو گل سیامک نعمتی و مرتضی آقاخان را شُست و برد تا آنها یک بازی خوب را با نتیجه ای شیرین گره بزنند و دستکم تا دیدار بعد از علیرضا منصوریان گله نشود و عده ای برای بازگشت فتح الله زاده شعار ندهند.

امید ابراهیمی بعد از ضربه کاشته خیره کننده اش، جمله خوبی را به خبرنگاران گفت:«استقلال به معدن طلا رسیده است»! اشاره او به نسل جدیدی از جوان های تیمش است که چشم نواز اما بی حاشیه بازی می کنند.

در هفته تساوی های صفر - صفر و یک - یک، کمدی تلخ در اهواز رخ داد. فوتبال، شهری را که در میان ریزگردها سخت نفس می کشید گرفتار حاشیه دیگری کرد. به جای ریزگرد، صندلی به سمت زمین بازی پرتاب شد.

پیام حیدری داور دیدار فولاد خوزستان و سیاه جامگان دقیقه 78 ضربه ایوب والی و برخورد توپ به مدافع سیاه جامگان را ضربه پنالتی تشخیص داد و این آغاز ماجرایی بود که مثل یک فیلم هندی همه چیز داشت؛ قهر، آشتی، فداکاری، بزن بزن!

خداداد عزیزی در اعتراض به تصمیم داور تیمش را بیرون کشید، نعیم سعداوی سرمربی فولاد برای ادامه بازی حتی حاضر شد که ساسان انصاری پنالتی را به بیرون بزند، خداداد نپذیرفت، داور هم بعد از مشورت با کمک هایش پنالتی را با درآپ بال عوض کرد، تماشاگران صندلی ها را شکستند و به سعداوی فحاشی کردند.

تیم فولاد به هم ریخت. سعداوی گفت استعفا می دهد. بازیکنان فولاد اعلام کردند که از لیگ کنار می کشند، خداداد عزیزی که قبلاً گفته بود «بیرون کشیدن تیم از زمین یک حرکت دوران قاجاری است»، گفت کارم درست بوده و باز حقم را بخورند تیم را بیرون می کشم!... و قصه هزار و یک شب فوتبال ایران ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید