مشکل هجوم گرد و غبار با شعار دادن مسئولان حل نمی‌شود

کدخبر: ۱۵۹۸۱۶
یک نماینده مجلس با انتقاد از عدم اراده جدی مسئولان برای حل معضل ریزگردها گفت: هیچ اراده و عزم جدی برای حل این مشکل در میان مسئولان وجود ندارد و با شعار دادن معضل ریزگردها حل نمی‌شود.

اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با انتقاد از عدم اراده جدی میان مسئولان برای حل مشکل ریزگردها و گرد و غبار، گفت: در رابطه با برخورد مسئولان مربوطه با مشکلاتی مانند ریزگردها و طوفان شن و مواردی مانند اینها که زندگی مردم را مختل و آنها را از حق طبیعی در زندگی مانند آب و برق محروم می‌کند و به تبع آنها سلامت مردم نیز با مخاطرات جدی مواجه می‌شود، باید گفت متأسفانه اراده جدی برای حل مشکل وجود ندارد.

وی ادامه داد: متأسفانه آنطور که باید و شاید مسئولان مربوطه پیگیر نبودند و نیستند؛ مقابله و حل اینگونه مشکلات نیازمند یک برنامه جامع و یک عزم ملی است که آن را هم در مسئولان نمی بینیم.

این نماینده مجلس افزود: متأسفانه این مشکل در سایر استان‌ها نیز وجود دارد از جمله در استان فارس و در اطراف دریاچه بختگان نیز این مشکل وجود دارد که باعث شیوع بیماری‌های زیادی شده است و درختانی که از طراوت دریاچه استفاده می‌کردند، پژمرده شده‌اند ما آنجا هم دیدیم عزم جدی برای مبارزه با ریزگردها وجود ندارد؛ قطعا در این زمینه هم نیاز به بودجه، برنامه ریزی و حمایت همه جانبه مسئولان مربوطه و نهادهای مختلف است باید یک بسیج عمومی بین مسئولان تشکیل شود تا این مشکل حل شود.

مسعودی اظهار داشت: اما متأسفانه این همدلی و جدیت را بین مسئولان نمی‌بینیم این مشکلات با شعار دادن حل نمی‌شود و چون خود مسئولان هم در آن شرایط قرار ندارند شاید نمی‌توانند درک کنند که این مشکل تا چه حد بزرگ و خطرناک است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید